STUDIU. Temele pentru acasă nu sunt eficiente pentru elevi

  • Un studiu realizat recent de specialiștii britanici din educație arată că temele pentru acasă nu sunt eficiente pentru elevii din ciclul primar.
  • Temele pentru acasă au o creat de-a lungul timpului opinii pro și contra.
  • Cosmin este elev în clasa a 12-a și pentru el temele pentru acasă nu sunt o bătaie de cap. Însă materiile care erau mai grele necesitau mai mult timp.

Temele pentru acasă au o creat de-a lungul timpului opinii pro și contra. Un studiu realizat recent de specialiștii britanici din educație arată că temele pentru acasă nu sunt eficiente pentru elevii din ciclul primar, pentru că nu au capacitatea de a se descurca singuri fără sprijinul învățătorului.

Mihaela Anghel este mama a doi copii, dintre care unul este în clasa 1 și susține că sprijinul de la învățător ar fi util, dacă i-ar permite timpul.

,,Primește sprijin în cazul în care nu a știut să facă un exercițiu, lucru care se întâmplă destul de rar pentru că la I-IV disponibilitatea părinților de a-i ajuta sau a fraților mai mari este un pic mai mare pentru că materia este mai ușoară. Da, suportul de la învățător ar fi ideal, asta dacă timpul permite„.

,,Victor este în clasa I și încă are dificultăți în a înțelege și atunci trebuie să mai citim încă o dată cerința și să vedem exact ce vrea exercițiul și da, el nu e genul care să se enerveze când nu înțelege.”

Cosmin este elev în clasa a 12-a și pentru el temele pentru acasă nu sunt o bătaie de cap. Însă materiile care erau mai grele, necesitau o investiție de timp mai costisitoare, însă profesorii l-au sprijinit.

,,În ceea ce mă privește, fiind la liceu, temele erau mult mai costisitoare de timp sau cel puțin pentru a putea obține o performanță într-un anume domeniu la o anumită materie, temele durau mult mai mult. Temele pentru acasă tind să aibă un caracter opțional. Personal pot să vă spun că nu am întâlnit cazuri absurde, spre exemplu, nu ai venit cu tema ai luat 4. Am avut profesori care au reușit să ne explice.”

Din fericire, pentru mulți dintre cei care nu se pot concentra la școală studiile au constatat că au înclinății spre antreprenoriat .

Aceste trăsături ,,negative” nu numai că a propulsat multe persoane să înceapă o afacere, adesea aceste persoane își exprimau plictiseala într-un mediu corporatist, dar le-ua permis să ia decizii importante fără ezitare. S-a observat că activitățile mai puțin practice, cum ar fi contabilitatea, erau domenii nepotrivite, având în vedere trăsăturile impulsive ale acestora.