Sunt școlile din România pregătite de digitalizare? Explicațiile unui expert în educație

Cum a reușit Ungaria să redeschidă școlile, după vacanța de sărbători, în timp ce noi ne mai gândim Sursă foto: AP/Mediafax Foto
  • Profesorii vor fi nevoiţi să se adapteze la digitalizarea în educaţie.
  • Expert în educație: Suntem în curs de achiziție de echipamente pentru elevi și profesori.
  • Din totalul de peste 184.000 de profesori, doar 46% sunt pregătiţi digitalizării.

Au fost peste 12.500 de note modificate după contestațiile de la Evaluarea Națională. Corectarea digitalizată ar fi soluția pentru ca asta să nu se mai repete, a spus ministrul Cîmpeanu.

Însă, Marian Staș, expert în educație, recunoaște că nu toate cadrele didactice sunt capabile să folosească un astfel de sistem digital. El spune că profesorii vor fi nevoiţi să se adapteze.

Nu toţi avem aceeaşi viteză de învăţare. Prin urmare, mai devreme sau mai târziu, fiecare dintre noi vom intra în joc, fiind obligaţi să facem lucrul ăsta, fie că ne place, fie că simţim presiunea respectivă. Sau dacă nu, viaţa ne va scoate pur şi simplu din joc şi cu asta am terminat“, explică Marian Staș, expert în educație.

Nu în toate școlile din România digitalizarea este o problemă. Marian Anghel, director la Liceul Teoretic „Petre Pandrea” din Balș, spune că acolo au luat deja măsuri pentru un învățământ de calitate.

Suntem una din școlile acreditate Erasmus și vom beneficia de niște formări profesionale și unul dintre cele trei obiective este acesta de digitalizare, așa că o să beneficiem de niște formări la nivel internațional pentru colegii noștri. Noi acum suntem în curs de achiziție pentru echipamente pentru toți elevii și pentru toate sălile de clasă“, spune Marian Anghel, director la Liceul Teoretic Petre Pandrea.

Îți amintesc și că dintr-un total de peste 184.000 de profesori, mai puțin de jumătate sunt pregătiți să folosească platforme online, transmite Ministerul Educației. Doar 20% au fost pregătiţi la cursurile organizate de ONG-uri
în perioada pandemiei.