• Un intrus a intrat în ora de muzică online de la școala I. G. Duca din Bucureşti
  • Nu a fost vorba de hacking ci de un copil care a transmis link-ul de conectare
  • Profesorii trebuie instruiți ca să știe ce să facă în asemenea situații

Ai auzit și tu zilele astea tot felul de discuții despre hackeri care au intrat în ora de muzică desfășurată online de la școala Gimnazială I. G. Duca din Bucureşti.

Ai auzit despre profesori îngrijorați și părinți indignați și te temi că așa ceva i s-ar putea întâmpla și copilului tău. Hai să te liniștesc puțin. Experții de la Bidefender spun că nu a fost vorba de hacking. Nu a stat cineva și a scris linii de cod doar ca să intre la ora de muzică. A fost vorba doar de un puști care a transmis unor prieteni datele de conectare la lecție. Și de un profesor depășit de tehnologie, care nu a știut ce să facă.

Uite și câteva sfaturi de la Liviu Arsene, expert în cybersecurity la Bitdefender.

Recomandări

NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE-A SALVAT VACCINUL?
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
UK: FETELE ÎNTREC BĂIEȚII LA FUMAT
MORIȘCA DE PE MOULIN ROUGE A CĂZUT

Liviu Arsene, Bitdefender: Pentru ca videoconferințele să se desfășoare fără participanți nedoriți, recomandăm ca profesorii să fie și administratorii sesiunii respective, astfel încât să poată verifica la începutul conferinței cine sunt participanții și să-i poată pune pe mute pe cei care nu trebuie să vorbească. De asemenea, link-ul către videoconferință nu trebuie postat de organizator pe pagini publice. În situația în care profesorul nu este și organizator al întânlirii online, recomandăm să ceară îndrumare de la specialiștii IT din școala respectivă. Bineînțeles, dacă aceștia există.