• Familiile și comunitățile educate sunt adesea mai abilitate și mai adaptabile în ceea ce privește pregătirea, răspunsul și recuperarea în caz de dezastre.
  • Nivelurile de conștientizare a schimbărilor climatice variază în rândul elevilor și profesorilor.
  • O analiză UNESCO arată că 70% dintre tineri nu știu să explice noțiunea de „schimbări climatice”.

Cât de mult contează educația pentru mediu? Ne plângem de cele mai multe ori de poluarea din jurul nostru și totuși o analiză UNESCO arată că 70% dintre tineri nu știu să explice noțiunea de „schimbări climatice”. Astfel că, UNESCO lansează inițiative pentru a integra sustenabilitatea în educație.

„De anul trecut, România are în premieră o strategie națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice, care a fost aprobată și se vede deja în practică pentru că am avut în ultimii doi ani școlari. Mai sunt alte elemente de strategie care nu sunt implementate sau sunt în curs. Unul dintre ele, foarte important, este transformarea curriculei naționale, astfel încât, în fiecare ciclu de învățământ să existe elemente de mediu integrate”, a explicat Teia Ciulacu, fondator Future Plus, la Aleph News.

Nivelurile de conștientizare a schimbărilor climatice variază în rândul elevilor și profesorilor. Mai puțin de 40% din cei 58.000 de profesori din 144 de țări intervievați de UNESCO și de Internaționala Educației se simțeau încrezători în predarea gravității schimbărilor climatice.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

70% dintre cei 17.000 de tineri din 166 de țări intervievați de UNESCO și-au exprimat îngrijorarea cu privire la calitatea educației privind schimbările climatice: mai mult de 9 din 10 elevi au fost informați despre schimbările climatice la școală, dar 27% nu au putut explica acest lucru.

Copiii cu un nivel scăzut de educație sunt mai vulnerabili la șocurile și stresul de mediu. Atunci când se confruntă cu șocuri climatice, copiii, familiile și comunitățile educate sunt adesea mai abilitate și mai adaptabile în ceea ce privește pregătirea, răspunsul și recuperarea în caz de dezastre.

Citește și