• Zeci de mii de elevi încă așteaptă un device, ca să poată să participe la orele online
  • Autoritățile spun că aproape 100.000 de tablete au ajuns deja la elevi
  • Ultima soluție a fost distribuirea de mape ce cuprind sinteze, fișe de lucru și teste

Epopeea tabletelor e departe de a se fi încheiat. Zeci de mii de elevi încă așteaptă un device, ca să poată să participe la orele online. Nu știu când se vor întoarce în bănci și nici cum se va încheia acest an școlar. Elevii, profesorii și părinții stau cu sufletul la gură, în așteptarea unor vești de la guvernanți.

Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar: „La acest moment, prin programul naționa „Școala de acasă” derulat de către MEC au ajuns deja la elevi aproape 100.000 de tablete. Pentru toate celelalte, contractele sunt atribuite, iar termenele scurte.”

„Din lotul al doilea, de exemplu, în șase zile de la semnarea contractului tabletele au ajuns deja la Inspectoratul Școlar pentru a fi livrate. Numărul pe județe este în funcție de solicitările acestora, între 3.000-10.000 de tablete.”

Recomandări

O FURTUNĂ SOLARĂ AMENINȚĂ PĂMÂNTUL
ATENȚIE, CIP DEFECT
JUMĂTATE TU, JUMĂTATE EU
ISRAELUL EXTINDE OPERAȚIUNEA ÎN RAFAH
CIOLACU IA MĂSURI ANTI-SHRINKFLAȚIE
ÎNCEPE CAMPANIA ELECTORALĂ

„Cea de-a doua sursă de finanțare prin HG 756, care permite achiziția de către Inspectoratele Școlare, este deja în derulare. În jur de 50.000 de dispozitive vor veni către școli în perioada imediat următoare. Cred că, de asemenea, va contribui la sporirea numărului de dispozitive electronice HG 144 pe fonduri europene. Au început deja să depune proiecte Inspectoratele Școlare împreună cu unitățile școlare. ”

Cu toate acestea, sunt zeci de mii de elevi care nu pot face școală online.

Sorin Ion, secretar de stat pentru învățământul preuniversitar: „Ministerul a solicitat prin intermediul Inspectoratelor Școlare planuri de intervenție punctuale pentru fiecare unitate școlară, pentru fiecare elev. (…) Ei au avut prioritate la distribuirea tabletelor, dar soluția de ultimă instanță a fost distribuirea de materiale suport în format scris. Mape, cuprinzând sinteze ale lecțiilor, fișe de lucru, teste de evaluare, acestea fiind distribuite fie prin intermediul cadrelor didactice din școli, fie cu implicarea comunității.”