• Au trecut 126 de ani de la primul tramvai electric care a circulat în București.
  • Tramvaiul a circulat inițial între Obor și Cotroceni pe linia 14.
  • Prima linie electrificată de tramvai avea 6 kilometri dus-întors.
  • Oamenii considerau că riscă să își piardă locurile de muncă dacă renunță la cai.
  • La depoul Victoria au rămas sisteme de prindere a cailor.

În București primul tramvai electric a circulat acum 126 de ani, mai exact pe 9 decembrie 1894.

Acesta înlocuia tramvaiul tras de cai și a circulat pe linia tramvaiului 14, primele 13 existând deja, dar nu erau electrificate.

La acea vreme a existat o reticență pentru introducerea tramvaielor electrice. Motivul era că puteau să dispară mai multe meserii care depindeau de animale, de la meșteșugari până la activități conexe agriculturii.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Purtătorul de cuvânt al Societății de Transport București, Brândușa Raeceanu, a povestit despre primul tramvai electrificat din București. În acea perioadă spune că vatmanii operau tramvaiul din picioare și că existau două clase de comfort disponibile pentru călători.

Mulți s-au opus introducerii tramvaiului electric în capitală. Dacă s-ar introduce tramvaiul electric ar avea de suferit cultivatorii de orz și de ovăz care nu ar mai avea unde să își vândă produsele. Apoi meșteșugarii. potcovarii nu ar mai fi avut cui să pună potcoave. Tramvaiul cu cai a circulat prin capitală până în 1929”, a explicat Brândușa Raeceanu.

Brândușa ne povestește că depoul Victoria a fost înființat în 1888, unde se regăsea herghelia regală.

În momentul de față parcul STB este alcătuit din 480 de tramvaie. Societatea de Transport București este a patra societate din Europa din punctul de vedere al mării rețelei de transport electric”, a mai adăugat aceasta.