- Proprietarii de animale din România investesc tot mai mult în pet grooming, considerându-le membri ai familiei.
- Industria a crescut semnificativ, cu cereri pentru îngrijiri specializate.
- Tot mai mulți clienți aleg tunsori și aranjamente inovative pentru animalele lor.
Proprietarii de animale de companie din România le consideră membri ai familiei și nu fac compromisuri când vine vorba de nevoile acestora. Indiferent de sacrificiile financiare necesare, românii aleg să-și răsfețe animăluțele, de exemplu, cu ședințe la PET SPA.
Cum a evoluat piaţa locală de profil în ultimii ani?
„Noi suntem în industrie de peste 15 ani, inițial prin vânzarea de produse profesionale pentru saloane. La început a fost mai dificil, dar în ultimii 5 ani am observat o creștere semnificativă a interesului proprietarilor de animale pentru îngrijirea corespunzătoare a acestora. Putem vorbi de un interes crescut cu peste 50%. Cererea pentru servicii de toaletare este foarte mare.
Oamenii își doresc ca animalele lor să fie îngrijite periodic și corect, conform standardelor raselor. Există rase care necesită tehnici speciale de toaletare, cum ar fi stripping-ul pentru câinii cu păr deosebit. Alte rase cu blană dublă, cum sunt pomeranienii, nu ar trebui tunse doar cu foarfeca, pentru că există riscul de a dezvolta alopecie. Ideea este ca animalele să fie îngrijite periodic și corect.
În ultima perioadă, am întâlnit multe cereri neobișnuite. Oamenii își doresc modele deosebite, transformându-și câinii să semene cu alte animale sau chiar cu personaje cunoscute, cum ar fi urșii panda.
Am văzut și împletituri, creste punk și alte stiluri inedite. Există foarte multe tehnici, inclusiv stilul de toaletare ‘asian’, unde animalele arată ca niște păpuși, cu capetele aranjate în mod special”, a declarat pentru Aleph News, Amalia Ceaușu, trainer și coordonator în pet grooming.