- O studentă la drept din Glasgow, Regan Caie, și-a scris teza de al patrulea an despre albumele reînregistrate ale lui Taylor Swift și drepturile de autor.
- Regan, în vârstă de 21 de ani, a combinat pasiunea sa pentru muzica lui Swift cu ambiția de a se specializa în dreptul de autor și proprietatea intelectuală.
- Succesul reînregistrărilor lui Swift a generat dezbateri despre drepturile de autor în industrie, iar Regan speră să se specializeze în acest domeniu și să susțină artiștii în viitor.
În timp ce Taylor Swift se afla în turneul ei „Eras”, o fană a artistei îi folosește muzica în încercarea de a-și promova diploma de drept, scrie BBC.
Regan Caie, studentă la drept la Universitatea din Glasgow, și-a scris teza de al patrulea an despre albumele reînregistrate ale lui Swift și legea drepturilor de autor.
Vedeta muzicii a reînregistrat și relansat patru dintre primele șase albume ale ei în urma unei dispute privind drepturile de autor cu producătorul și managerul de artiști Scooter Braun.
Regan, în vârstă de 21 de ani, a spus că disertația ei îmbină dragostea pentru muzica lui Swift cu ambiția ei de a se specializa în cele din urmă în dreptul de autor și dreptul de proprietate intelectuală.
În ultimul an, Taylor Swift a dominat titlurile cu turneul „Eras” – cel mai mare turneu de concerte din toate timpurile.
Acum, vedeta se îndreaptă spre casa rugby-ului scoțian, Murrayfield Stadium, cu peste 200.000 de swifties, gata să vină la Edinburgh pentru trei spectacole în perioada 7-9 iunie. Regan are bilete pentru turneu și a glumit că despre faptul că oamenii nu se vor opri să-i spună să-și aducă disertația cu ea.
„De fapt, abia aștept, sunt atât de încântată”, a spus ea, „Ne planificăm deja ținutele”.
Regan, care este originar din Auchterarder, Perthshire, a spus că muzica lui Swift a fost „coloana sonoră a vieții mele”.
Din 2021, superstarul american și-a relansat vechile albume, după ce un acord pe care l-a semnat când avea doar 15 ani ia dat dreptul de proprietate asupra înregistrărilor sale principale casei de discuri.
„O să-i explic cum i-o explic mamei”, spune Regan.
„Taylor și-a pierdut drepturile asupra muzicii sale, deoarece compania la care lucrase a fost vândută complet”, a spus ea.
Swift a încercat să le cumpere înapoi, dar a fost supralicitată, potrivit Regan.
„Știa că nu va primi niciodată înregistrările înapoi, așa că a decis să-și reînregistreze muzica în condițiile ei.”
Regan a adăugat că a fost personal pentru Swift, deoarece vedeta a avut probleme cu Braun, care a cumpărat inițial drepturile.
Acum, melodiile și albumele reînregistrate ale lui Swift sunt marcate cu „Taylor`s Version” pentru a arăta că ea le deține.
Piesele „Taylor`s Version” vin cu voce reîmprospătată, instrumentație, coperta nouă și chiar unele piese „From The Vault” din biblioteca ei de melodii.
În ciuda faptului că Regan era o iubitoare masivă a muzicii lui Swift, lectorul ei a fost primul care a plantat ideea pentru disertație.
„Au menționat că ar fi amuzant dacă cineva ar scrie despre Taylor, iar eu doar m-am gândit „Ok, pariez!””, a spus Regan.
Regan a petrecut apoi nouă luni studiind subiectul în timp ce asculta melodiile ei preferate de Taylor, deoarece „din punct de vedere tehnic, a fost cercetare”.
Teza finalizată a fost depusă în martie. A avut 10.000 de cuvinte și a citat peste 150 de surse.
Regan a spus că stilul ei de scris includea o mulțime de referințe la Swift pentru a face procesul de scriere „mai suportabil”.
Regan va obține rezultatul final pe 11 iunie, la două zile după ultimul concert al lui Swift la Edinburgh.
În timpul cercetărilor lui Regan, ea a descoperit că succesul lui Swift cu reînregistrările ei a dus la ceva sânge rău în industrie. Contractele care interzic reînregistrările nu sunt nimic nou, a spus Regan. Dar ceea ce este diferit acum este că casele de discuri „întăresc” contractele prin extinderea perioadei de timp care trebuie să treacă înainte ca muzicienii să-și poată reînregistra melodiile, a spus ea.
Contractele anterioare specificau aproximativ cinci ani înainte ca artiștii să poată reînregistra, dar în unele cazuri sunt acum 20 de ani, a spus Regan.
Până acum, Swift a reînregistrat patru dintre cele șase albume „furate” ale sale. Unii dintre fanii lui Swift duc o luptă online pentru a se asigura că oamenii nu transmit versiunea originală a unei piese dacă există o „Taylor`s Version”.
Regan a spus că este de acord cu acest sentiment, dar „nu va forța și nu va face niciodată rușine pe nimeni să asculte versiuni mai vechi”.
„Se reduce la nostalgie”, a spus ea.
Cu toate acestea, recent s-a raportat că Swift a devenit miliardar. Deci, ce diferență au câteva fluxuri pe Spotify sau Apple Music? Studenta a spus, pentru ea ca fan, este vorba de o „perspectivă etică”.
„O mulțime de artiste de sex feminin au apărut după ce Swift s-a chinuit să-și dețină reînregistrările”, a spus ea.
„Dacă cineva a lucrat la ceva și a creat ceva, atunci are dreptul să câștige din asta.”
Deci, poți deveni avocat ascultând pe Taylor Swift? Timpul va spune. Regan și-a asigurat recent un stagiu la firma de avocatură Pinsent Masons, pe care speră să îl înceapă anul viitor, după terminarea diplomei postuniversitare.
Ea speră în cele din urmă să se specializeze în dreptul dreptului de autor și dreptul proprietății intelectuale și ar putea într-o zi să aibă ocazia să apere opera artiștilor.