A apărut aplicația de consiliere a pacienților cu COVID-19. Cum are loc o consultație online

  • Helpline este o aplicație de consiliere a pacienților cu Covid-19 din România
  • Claudiu Ruscu a fost printre primii medici care s-a alăturat inițiativei
  • Fiecare pacient este monitorizat de un singur medic în toate cele 14 zile de izolare

A apărut HelpLine, o aplicație pentru pacienții cu COVID-19. Cu ajutorul ei, poți lua legătura cu un medic, care te va ghida în primele 14 zile de la diagnosticare. Te va sfătui și îți va sugera un tratament în funcție de evoluția bolii în cazul tău.

Claudiu Ruscu a fost printre primii medici care au ales să se alăture inițiativei și îți spune care sunt cele mai frecvente întrebări pe care le-a primit online de la pacienți.

Cumva întreabă dacă fac anticorpi, dacă se mai pot îmbolnăvi, când pot să facă vaccin, dacă pot să facă vaccinul și se mai pot îmbolnăvi post vaccinare. Există frica de această boală și faptul că ea poate varia și poate vira de la o zi la alta în bine sau un rău.”, a explicat Claudiu Ruscu, medic ATI.

Dacă vrei să ai acces la aplicație, trebuie să-ți faci cont pe platformă. Vei da câteva date generale despre identitatea ta și despre starea de sănătate. Apoi, platforma te va direcționa în funcție de testul pe care l-ai făcut.

Cum are loc o consultație online

Ca și în viața reală, există un medic și un pacient, fiecare pacient are același medic de la început până la sfârșitul perioadei de monitorizare. Dar consultația online nu înlocuiește mersul la spital. Dacă simptomele se agravează, pacienții sunt sfătuiți să cheme ambulanța.”, a mai explicat Claudiu Ruscu, medic ATI.