Amsterdamul plătește prețul nepăsării. Construcțiile vechi stau să se prăbușească

Sursa foto: Profimedia
  • Pe lângă criza Covid-19, Amsterdamul se confruntă cu infrastructura veche
  • De frica unei prăbușiri, un scafandru a refuzat să efectueze inspecții sub unul dintre cele mai vechi poduri din Amsterdam
  • În capitala olandeză s-a format o groapă imensă, încât în ea ar fi putut să cadă nu doar oameni, dar și mașini
  • De-a lungul anilor, municipalitatea a neglijat cele mai venerabile construcții ale sale

Crapături și gropi de-a lungul căilor navigabile din Amsterdam. Bicicletele cad în apele învolburate, iar pe de altă parte se prăbușesc ziduri și poduri, astfel descriu capitala olandeză, jurnaliștii de la CNN.

În timp ce restricțiile recente Covid-19 au scutit capitala olandeză de o tensiune superficială a turismului, se pare că orașul se cofruntă cu o criză existențială mai presantă.

Recent, în orașul multicultural s-a format un crater imens. Groapa este atât de mare, încât în ea ar fi putut să cadă nu doar oameni, dar și mașini. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar autorităților nu le rămâne decât să observe atent modul în care se efectuează reparațiile delicate de milioane de dolari.

De-a lungul anilor, municipalitatea a neglijat cele mai venerabile construcții ale sale. Având în vedere că multe dintre aceste structuri au acum peste 500 de ani, este musai ca ele să fie verificate din când în când. Acum, un număr semnificativ din cele 1.600 de poduri și 200 de kilometri de canale trebuie verificate și, dacă este necesar, înlocuite.

În ianuarie, mass media locală a evidențiat starea dezastruoasă a căilor navigabile care au fost lăsate de izbeliște de autoritățile municipale.

Potrivit postului local de știri AT5, un scafandru a refuzat să efectueze inspecții sub unul dintre cele mai vechi poduri din Amsterdam, de teama unei prăbuşiri. Ca răspuns, municipalitatea a declarat că au fost efectuate reparații atunci când a fost vorba de o urgență, dar, deși s-au efectuat cercetări pentru evaluarea stării fiecărui zid și pod, siguranța nu a putut fi garantată în totalitate.

Prin urmare, infrastructura ar putea fi una dintre cele mai mari provocări cu care s-a confruntat vreodată Amsterdamul. Autoritățile locale au alocat 22,5 milioane de euro pentru lucrările de întreținere. Șase poduri au fost închise partial și total, dintre care Rozengracht, unul dintre cele șase foste canale din Jordaan, un drum arterial foarte aglomerat.