• Lucian Bode: durează cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate.
  • Apoi mai avem de așteptat vreo trei ani, cât durează construcția efectivă a autostrăzii.
  • Traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino.

Când vorbim despre construcția de autostrăzi în România, vorbim în primul rând despre SF-uri. De data asta, nu e vorba despre science-fiction, ci despre studii de fezabilitate care costă mult, sunt gata în ani buni, iar la final, ne putem trezi că sunt bani aruncați și timp pierdut.

Așa se întâmplă în cazul studiului de fezabilitate pentru cea mai așteptată autostradă – Comarnic-Brașov, care a fost atât de bine făcut, încât traseul trecea pe la etajul 7 al unor blocuri și prin curtea Castelului Cantacuzino. Cel puțin asta a povestit ministrul Transporturilor la Digi24.

Lucian Bode a făcut și calculele: cam doi ani și jumătate să repari prostiile din studiul de fezabilitate și vreo trei ani durează construcția efectivă a autostrăzii.

Recomandări

PRIETEN, ÎNAINTE DE ORICE
YAEL CÂȘTIGĂ A.N.
SABRINA CARPENTER CÂNTĂ ÎN EUROPA
BYE, BYE, BIDEN?
TERREL DAVIDS E ARESTAT PE NEDREPT
COMUNITATEA POLITICĂ EUROPEANĂ SUSȚINE UCRAINA

Deci, în cel mai bun caz, vom merge și ne vom întoarce de la munte fără să stăm în aglomerația de pe DN1 prin 2025 sau 2026. Dar cum suntem în România, nimic nu e sigur, nici măcar că prețul anunțat acum – 1,2 miliarde de euro – nu va crește.