• Rămân funcționale punctele de trecere de la Zimnicea, Călărași sau Calafat.
  • Fluviul Vistula a scăzut la 25 cm adâncime, din cauza secetei.
  • Franța, Spania sau Grecia vor să economisească apa pentru irigat.

Bechet nu mai prinde bulgarii. Bacul care traversează Dunărea este oprit temporar, din cauza nivelului scăzut al apei. Pentru doljeni rămâne valabilă varianta Calafat. Alte puncte de trecere care nu sunt afectate: Zimnicea, Turnu Măgurele, Călărași, sau cele de pe raza județului Constanța.

„Operatorul feribotului Bechet-Oryahovo a informat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu, cu privire la faptul că începând din data de 09.09.2024, ora 08.00, platforma feribot care deserveşte linia Bechet-Oryahovo şi-a suspendat activitatea din cauza nivelului scăzut al Dunării,” anunţă, luni, Poliţia de Frontieră. Traficul prin punctul de trecere de la Bechet va fi reluat în momentul stabilizării nivelului Dunării care la acest moment este foarte scăzut.

Nu suntem singurii cărora seceta le taie robinetul. Polonezii pot trece Vistula cu bicicleta. Principalul fluviu al Poloniei are 25 de centimetri adâncime, cea mai scăzută cotă din istorie. Și apa continuă să scadă, spune Institutul Național de Meteorologie.

Recomandări

CIOLACU, DESPRE AVORT
SAFIEDDINE A FOST UCIS
ZIUA EDUCAȚIEI
ZUCKERBERG ÎN LUMEA MODEI
VACCIN PENTRU CANCER
PLOI ÎN JUMĂTATE DE ȚARĂ

Efectele se simt și în agricultură. La noi, 40% dintre culturi sunt afectate, iar fermierii spun că pierderile vor trece de 1,5 mld.€. Și nu e doar de la secetă – România irigă doar 10% din suprafața arabilă. Alții au sistemele, dar se gândesc cum să le ajungă apa. Franța, Grecia sau Spania sunt printre cele nouă țări sud-europene care promit că vor investi în sisteme inteligente de irigații, pentru a face față deficitului de apă. Și caută un plan comun pentru a conserva rezervele de apă.

Citește și