• Beijingul închide peste 40 de stații de metrou și 158 de rute de autobuz.
  • Zhengzhou va aplica restricții stricte privind COVID în următoarea săptămână.
  • Shanghai întâmpină dificultăți în a ieși din blocajul de o lună de zile.

Capitala chineză, Beijing, a închis, miercuri, zeci de stații de metrou și rute de autobuz în campania sa pentru a opri răspândirea COVID-19 și pentru a evita soarta Shanghaiului, unde milioane de locuitori sunt blocați timp de mai bine de o lună.

Au apărut noi dovezi că lupta Chinei împotriva coronavirusului, despre care se crede că a apărut într-o piață din orașul Wuhan la sfârșitul anului 2019, îi subminează creșterea și afectează companiile internaționale investite acolo.

Marți, un alt oraș a anunțat restricții COVID pentru săptămâna viitoare. Orașul central Zhengzhou, unde locuiesc 12,6 milioane de locuitori și unde se află o fabrică a producătorului de iPhone al Apple, Foxconn (2354.TW), se alătură zecilor de orașe mari aflate în izolare totală sau parțială.

Recomandări

CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI
„NADIA” ÎI DUCE PE ROMÂNI LA J.O.

Capitala a închis peste patruzeci de stații de metrou, aproximativ o zecime din rețea și o sută cincizeci și opt de linii de autobuz, au declarat furnizorii de servicii. Majoritatea stațiilor și rutelor suspendate se află în districtul Chaoyang, epicentrul epidemiei din Beijing.

Cu zeci de cazuri noi pe zi, Beijingul încearcă să evite o închidere totală, așa cum a făcut inițial și Shanghai, sperând, în schimb, că testele în masă vor identifica și izola virusul înainte ca acesta să se răspândească.

Orașul de douăzeci și două de milioane de locuitori a închis școlile, precum și unele întreprinderi și clădiri rezidențiale din zonele cu risc ridicat, iar mulți oameni își fac provizii în cazul în care se va ajunge la o închidere totală.

Douăsprezece din cele șaisprezece districte din Beijing au efectuat, săptămâna aceasta, a doua din cele trei runde de teste, după ce săptămâna trecută au fost efectuate trei teste de screening în masă.

În Shanghai, nu se întrevede un sfârșit al izolării

După mai bine de o lună, majoritatea locuitorilor din cel mai mare oraș și centru financiar al Chinei continentale încă nu are voie să părăsească locuințele.

Unii dintre cei douăzeci și cinci de milioane de locuitori ai Shanghaiului au beneficiat de duminică de o atenuare timidă a măsurilor de precauție, doar un singur membru al unei gospodării fiind lăsat să iasă pentru o plimbare rapidă, pentru aer curat și pentru câteva cumpărături la supermarketuri.

Potrivit celor mai recente date, Shanghai a descoperit șaizeci și trei de cazuri noi în afara zonelor supuse celor mai stricte restricții, ceea ce sugerează că orașul mai are un drum de parcurs pentru a atinge obiectivul de a nu mai înregistra cazuri timp de mai multe zile înainte ca restricțiile să fie reduse semnificativ.

Autoritățile spun că politica „zero-COVID” urmărește să salveze cât mai multe vieți posibil, făcând referire la milioanele de decese cauzate de COVID în afara Chinei, unde multe țări renunță la măsurile de precauție pentru a „trăi cu virusul”, chiar dacă infecțiile se răspândesc.

Comerțul internațional se confruntă, de asemenea, cu perturbări

Dar politica afectează consumul intern și producția fabricilor, perturbând lanțurile de aprovizionare globale cheie și reducând veniturile unora dintre cele mai mari branduri internaționale, cum ar fi Apple (AAPL.O), Kering (PRTP.PA), proprietar al Gucci și Yum China (9987.HK), proprietar al Taco Bell.

Capital Economics estimează că virusul s-a răspândit în zone care generează 40% din producția Chinei și 80% din exporturile sale – toate confruntându-se cu diferite grade de restricții.

Un studiu realizat de analiștii de la Royal Bank of Canada a constatat că o cincime din flota mondială de nave container a fost blocată în diferite porturi importante.

În portul Shanghai, trei sute patruzeci și patru de nave așteptau să acosteze, o creștere de 34% față de luna trecută. Expedierea de la un depozit din China la unul din Statele Unite durează cu șaptezeci și patru de zile mai mult decât de obicei, au spus ei.