• UE era cel mai mare partener economic al Marii Britanii
  • 43% din exporturile britanice, în 2019, au fost către Europa
  • Serviciile legale, financiare și tehnice erau 42% din exportul britanic

Au început să apară primele probleme după Bexit în Marea Britanie. Rafturile supermarket-urilor sunt aproape goale. Asta pentru că ruperea de Uniunea Europeană i-a cam încurcat pe importatori. Ei trebuiau să completeze mai multe documente, înainte să aducă produse din Uniunea Europeană.

Britanicii au obținut ceea ce și-au dorit: să se separe de restul Europei. Acum au în schimb o penurie de alimente perisabile, care soseau de obicei de pe continent. Rafturile de legume și fructe din mai multe magazine sunt goale și lipsesc chiar și florile din Olanda.

Ieșirea din spațiul comunitar a rupt relațiile comerciale dintre Marea Britanie și celelalte țări europene, care se bucură în continuare de liberul schimb de produse, iar situația se poate vedea la graniță unde zilnic sunt cozi de camioane care așteaptă să intre.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Ce s-a schimbat pentru companiile care își vindeau produsele în UK

Acum le este mai greu să treacă mărfurile peste graniță, pentru că iată există o graniță din nou, iar cei mai exasperați sunt soferii de camioane care acum trebuie să completeze zeci de hartii la vamă.
Unii sunt plătiti in functie de distanta parcursa si timpul pierdut in vama le aduce prejudicii. Primesc mai putini bani si ajung sa refuze comenzile de transport pentru Marea Britanie.

Pe cine afectează cel mai mult această situație

În primul rând este comerciantul din Marea Britanie. Si mai precis din Irlanda de Nord, care pana acum aducea totul din Anglia. Proprietarii de magazine spun că fac comezi la firme din Uniunea Europeană și apoi sunt sunați ca transportul nu poate fi asigurat.

De aceea, Irlanda de Nord a început să importe mai mult cu feribotul direct din țările europene, ca să-și ajute comerțul afectat de urmările Brexitului.