Campania Kamalei Harris a cheltuit de trei ori mai mult decât cea a lui Trump în august, înainte de alegeri

Campania electorală a lui Kamala Harris a cheltuit aproape de trei ori mai mult decât rivalul său, Donald Trump, în luna august, consolidând astfel avantajul financiar al democraților cu doar câteva săptămâni înainte de alegerile prezidențiale din 5 noiembrie, scrie Reuters. Informațiile financiare depuse vineri arată că Harris, vicepreședintele SUA care și-a lansat campania în iulie, a cheltuit 174 de milioane de dolari, în timp ce campania lui Trump a raportat cheltuieli de 61 de milioane de dolari.

Deși avantajul financiar al lui Harris îi va permite să ruleze reclame la televizor până la alegeri, acest lucru nu garantează victoria. Cei doi candidați sunt aproape egali în multe sondaje, inclusiv în statele cheie care ar putea decide rezultatul. În 2016, Trump a câștigat în fața lui Hillary Clinton, în ciuda strângerii de fonduri inferioare. Atât Harris, cât și Trump au menționat că majoritatea cheltuielilor lor din august au fost direcționate către reclame, cu sume mai mici alocate pentru mitinguri, călătorii și salarii.

Intrarea lui Harris în cursă, la scurt timp după performanța slabă a lui Biden în dezbaterea împotriva lui Trump, a generat o creștere a donațiilor, campania sa având un total de 235 de milioane de dolari la finalul lunii august, cu puțin peste ceea ce strânsese la începutul lunii. În schimb, campania lui Trump a raportat un sold de 135 de milioane de dolari, în scădere cu aproximativ 17 milioane de dolari față de începutul lunii. Harris a strâns 190 de milioane de dolari în august, în timp ce Trump a obținut 45 de milioane.

Exit mobile version