Când metroul ajunge fake news: Sindicaliștii nu vor mai avea afacerile proprii pentru că nu se pricep

  • Pe 26 martie a fost o grevă spontană a sindicaliștilor de la Metrorex
  • Motivul invocat de ei este posibilitatea de a le fi diminuate salariile cu 25%
  • Greva vine la doar o zi după anunțul că spațiile comerciale se închid  pe 2 aprilie

La doar o zi distanță după ce ai aflat că nu îți mai iei merdenea de la metrou pentru că magazinele vor fi evacuate, Capitala a încremenit în timp. Protestul sindicaliștilor a blocat pentru o zi întreagă toată rețeaua de trenuri. De aceea, ca să ajungi la job ai plătit la supra-preț pe aplicațiile de ride-sharing, ai mers pe jos sau te-ai încumetat să iei autobuzul. Angajații Metrorex au spus că nu au avut încotro, din cauza ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă.

Chioșcurile de la metrou ar fi, însă, mărul discordiei. În 2015, ISU a ajuns la concluzia că sunt un pericol public, deoarece împiedică oamenii să iasă la suprafață în caz de incendiu. Iar Ministrul Drulă spunea clar în declarațiile din timpul protestului de ce magazinele nu au dispărut nici acum.

Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor: „Miza celor care au organizat această acțiune ilegală este exact aceasta: banii pe care firma sindicatului îi încasează din chiriile de pe spațiile comerciale. Liderul de cartel, Ion Rădoi, a decis că bucureștenii nu contează. A decis că singurul lucru care trebuie să conteze sunt banii firmei pe care o controlează.
Iar între timp, cât ei s-au certat, a venit și poliția. Dar nu a făcut mare lucru.”

Iar tu te-ai descurcat cum ai putut.

Situația nu pare că va fi rezolvată în curând. Negocierile pe marginea salariilor angajaților Metrorex o să continue. Iar pe lângă asta, Drulă promite că magazinele vor fi demolate dacă nu dispar.

Iată cum a arătat „păcăleala“ de ieri:

Metroul a fost cumpărat de o companie „unicorn” cu capital 100% românesc și va fi digitalizat în totalitate

Tehnologia intervine și scapă rețeaua de transport de sindicaliști și de mirosul de pește rânced din subteran. Metroul a fost cumpărat de o companie unicorn cu capital 100% românesc și va fi digitalizat în totalitate. Iar sindicaliștii nu vor mai avea afacerile proprii aici pentru că nu se pricep. “Pregătește-te să trăiești o experiență de Star Trek,
chiar la metrou”
, îți promite ministrul Drulă. Iar călătorii au venit cu idei pentru proiect.


„La intrare, la porțile respective, nu aș mai ține un gardian sau încă un angajat să supervizeze, ci ar trebui să fie un sistem destul de greu prin care să nu poți sări, să nu poți să faci șmecherii. Să meargă cu o viteză destul de mare, să ajungă la secundă„, spune Răzvan.

„Important este să fie înlocuite persoanele care conduc metroul cu roboți. Cred că ar optimiza cumva circulația lor”
, adaugă Ana.

În proiect se arată că ecranele pe care afli în cât timp ajunge metroul devin holograme. Iar pentru a cumpăra cartelă nu mai ai nevoie de bani sau de card. Te ajuți doar de amprentă, iar valoarea e retrasă direct din contul bancar. Asta înseamnă că dispare și casiera acră.

Mai mult, o să traversezi Bucureștiul aproape cu viteza gândului, pentru că trenul va merge cu 150 de km/oră. Marian Paraleu, expert IT, îți spune care sunt principalele schimbări de la metrou.

Marian Paraleu, expert IT: „Apelăm la metrourile fără conductor, așa cum vedem în capitalele europene precum Roma. Accesul contactless, prin NFC, similar cu plățile prin telefon, așa cum facem acum plățile prin telefon. La NFC va trebui să emită niște carduri digitale care vor fi conectate pe telefon, iar în momentul în care omul ajunge la poarta de acces a metroului pur și simplu scanează cu telefonul un cod. Pe lângă implementarea tehnologiei trebuie să avem grijă să și educăm publicul cum să o folosească.”

Sigur te întrebi ce se întâmplă cu spațiile comerciale, mărul discordiei în scandalul de la Metrorex.
Toate devin easy box-uri. Seara tu comanzi ce vrei, iar dimineața, când ajungi la metrou ca să mergi la job, îți ridici comanda.

Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar, îți vorbește despre farmecul metroului.

Bogdan Alecu, junralist Ziarul Financiar: „Metroul meu preferat este cel din Paris deoarece oricine merge cu el. De la oameni de afaceri care controlează companii de miliarde de euro la oameni cu slujbe normale, obișnuite. Să fie cât mai precis, să vină la timp, să nu pierzi timp dintr-o parte în alta și, desigur, să nu îl aștepți foarte mult.”

Amy Abăluță, corespondent Aleph News: „Uită-te în spatele meu și acum… uită imaginea asta! De ce? Pentru că Ministrul Drulă s-a hotărât: digitalizează metroul! Așadar, astăzi încep oficial lucrările.”