• Compania Metrorex nu a plătit contribuțiile sociale ale angajaților la bugetul de stat pentru anul trecut, în valoare de 213 milioane de lei
  • Pierderile lunare se ridică la 40 de milioane de lei
  • Ion Rădoi: „Prețul unei călătorii cu metroul ar trebui să fie majorat până la 50 de lei, pentru ca Metrorex să devină rentabilă”
  • Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă susține că majorarea prețului la cartele și abonamente nu va rezolva problemele financiare ale Metrorex
  • Cătălin Drulă: „Există personal angajat doar pe hârtie”

Anul trecut, între martie și decembrie, Metrorex nu și-a plătit dările la stat, în valoare de 213 milioane de lei, a precizat ministrul Transporturilor într-un interviu pentru Rador. De altfel, majorarea prețului la cartele și abonamente nu va rezolva problemele financiare ale Metrorex care are pierderi lunare de aproape 40 de milioane de lei.

„Nu creșterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, și vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenție lunar, din bugetul național, 11 milioane din încasări de bilete și au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel, un lucru care este puțin știut este că anul trecut Metrorex, între martie și decembrie, nu și-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuțiile obligatorii, pensii, sănătate, șomaj, cinci milioane sunt penalități și în aceste condiții li s-au mărit salariile. Avem și informații că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe acești indivizi”, a declarat ministrul Transporturilor.

Ion Rădoi: Prețul unei călătorii cu metroul ar trebui să fie majorat până la 50 de lei

Pentru ca Metrorex să devină rentabilă, așa cum își doresc noua conducere a companiei și ministrul Transporturilor, prețul unei călătorii cu metroul ar trebui să fie majorat până la 50 de lei, a declarat preşedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, într-o conferinţă de presă.

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a afirmat Ion Rădoi.