Centura Mihăilești, șantier de 10 ani. De ce a durat atât de mult până au început lucrările?

După 10 ani și două contracte ratate, abia acum se mișcă lucrurile pe șantierul șoselei de centură de la Mihăilești. Ea a fost proiectată pentru a ușura drumul dintre București, Alexandria, Craiova și Timișoara.

De ce a durat atât de mult până au început lucrările?


Au fost multe probleme… De la birocrație, relocări de utilități, exproprieri și mobilizarea slabă a constructorului, până la lucrări neplătite. Responsabilitate a fost pasată dintr-o parte în alta, au urmat acuzații reciproce între constructor și fosta Companie Națională de Autostrăzi, iar lista poate continua.

Prima licitație a fost organizată în 2011, adică în urmă cu 10 ani. A fost câștigată de o firmă din Spania, care trebuia să construiască șoseaua de 3 kilometri lungime, cu două benzi pe sens și separator de trafic. Numai că spaniolii nu s-au apucat de treabă și au abandonat proiectul după câteva luni. A durat 5 ani până când a fost reluată licitația. Proiectul a fost preluat tot o firmă spaniolă. Lucrările ar fi trebuit să dureze un an, dar au durat doi, timp în care s-a construit doar un sfert din proiect. Motiv pentru care în 2019, Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a reluat licitația.

Cine construiește acum centura?

O firmă din România. Stadiul lucrărilor e undeva la 30% și sunt șanse ca la finalul acestui an, localnicii din Mihăilești să aibă șoseaua de centură pe care o așteaptă de un deceniu. La fel și soferii care trec pe acolo și care sunt nevoiți să circule acum în zonă cu doar 24 de km pe oră.

Exit mobile version