Cîmpeanu propune schimbarea legii educaţiei naționale: E nevoie de învăţământ hibrid

Elevi testare Grecia Sursa foto: Mediafax Foto
  • Ministrul Educaţiei este dator să respecte legislaţia în vigoare. Legea educaţiei naţionale prevede trei forme de organizare a învăţământului superior, învăţământ cu frecvenţă, învăţământ cu frecvenţă redusă şi învăţământ la distanţă.
  • Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii. (…)
  • Este nevoie ca în Legea educaţiei naţionale să prevedem o formă de învăţământ hibrid, care să poată să pună în valoare competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi de studenţi.

Este nevoie ca în Legea educaţiei naţionale să fie prevăzută o formă de învăţământ hibrid, care să valorizeze competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi de studenţi, spune ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei este dator să respecte legislaţia în vigoare. Legea educaţiei naţionale prevede trei forme de organizare a învăţământului superior, învăţământ cu frecvenţă, învăţământ cu frecvenţă redusă şi învăţământ la distanţă. Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii. (…) Este nevoie ca în Legea educaţiei naţionale să prevedem o formă de învăţământ hibrid, care să poată să pună în valoare competenţele digitale achiziţionate atât de profesori, cât şi de elevi şi de studenţi. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune că ar trebui certificate competenţa cadrelor didactice şi infrastructura IT.

Printre avantaje vă dau cu titlu de exemplu – dacă un profesor laureat al unui premiul Nobel are disponibilitate de a se adresa studenţilor români, dar nu o disponibilitate atât de mare încât să se deplaseze fizic în România, va putea să ţină cursuri online la distanţă. Sunt multe alte avantaje ale digitalizării care trebuie să fie păstrate şi dezvoltate, dar în cadru legal. În momentul de faţă cadrul legal nu mai există, o dată cu dispariţia stării de alertă”, conchide ministrul Educaţiei.