Cluj, primul oraș care introduce regulament pentru trotinetele electrice

  • Clujul e primul oraș din România care introduce un regulament pentru trotinetele electrice
  • Firmele de închirieri vor fi amendate dacă trotinetele sunt lăsate la întâmplare pe stradă. În plus, trotinetele vor fi ridicate
  • Proiectul este în dezbatere publică, iar în curând va fi pus în aplicare.

La fel ca în toate marile orașe din țară, și la Cluj trotinetele electrice au devenit o alternativă de transport.

Dar pentru că oamenii au început să le lase peste tot și să blocheze stațiile de autobuz, trotuarele și mai mult să ajungă în mijlocul drumului, primăria a luat măsuri.

Ce cuprinde regulamentul pentru trotinete electrice

În primul rând, acest regulament se adresează firmelor care închiriază aceste trotinete. Acestea vor trebui să plătească o taxă anuală ca să ocupe domeniul public și dacă regulile nu sunt respectate, vor primi amenzi.

Regulamentul spune clar că circulația cu trotinetele electrice se poate face doar pe pistele de biciclete, iar în lipsa acestora, pe carosabil, însă doar pe drumurile pe care viteza maximă de circulație a mașinilor este de 50 km/h. Asta înseamnă că nu poți să mergi cu trotineta pe drumul înspre aeroportul din Cluj.

În plus, trotinetele electrice nu pot fi parcate pe trotuare mai înguste de 2 metri, nici în stațiile de autobuz sau în apropierea lor, nici rezemate de garduri sau ziduri, în standurile de taxi, în apropierea trecerilor de pietoni, pe locurile de parcare ale autoturismelor, în intersecții sau pe gurile de canal.

Nu în ultimul rând, regulamentul mai prevede că dacă o trotinetă este parcată ilegal, proprietarul are la dispoziție 90 de minute să o mute, altfel trotineta va fi ridicată, așa cum se întâmplă și cu mașinile parcate ilegal.