• C.E. va mări taxele vamale pentru mașinile electrice din China cu 28% începând cu 4 iulie.
  • Administrația Statelor Unite a mărit deja taxele vamale pentru aceste vehicule cu până la 100%.
  • Producătorii germani sunt dependenți de piața din China și se tem de represaliile guvernului chinez din cauza taxelor C.E.

Prețul foarte scăzut al mașinilor importate din China pune într-o situație dificilă producătorii locali. Diferența este compensată de guvernul chinez, ceea ce duce la o competiție inegală pe piață. Comisia Europeană a decis să ia măsuri pentru a echilibra șansele.

Comisia a anunțat ce taxe vamale vrea să impună mașinilor electrice din China: 17,4% pentru BYD, 20% pentru Geely și 38,1% pentru SAIC. Alte companii care au cooperat cu autoritățile UE vor plăti taxe vamale de 21%, iar cele care au refuzat cooperarea, 38,1%.

Cuantumul taxelor va diferi și în funcție de nivelul subvențiilor publice primite.

Recomandări

PRIETEN, ÎNAINTE DE ORICE
„HAM” NEVOIE DE STĂPAN
YAEL CÂȘTIGĂ A.N.
SABRINA CARPENTER CÂNTĂ ÎN EUROPA
BYE, BYE, BIDEN?
TERREL DAVIDS E ARESTAT PE NEDREPT

Ancheta a ajuns la concluzia că aceste companii chineze care aduc tot mai multe mașini electrice în Europa au beneficiat în țara de origine de subvenții care le dau un avantaj competitiv ilegal în Europa, fiindcă au putut produce la costuri mult mai mici, imposibil de atins dacă nu ar fi existat subvențiile.

Aceste subvenții acordate în China reprezintă un pericol pentru companiile care produc mașini full-electrice în UE, spun cei de la Comisie.

China a făcut reproșuri UE pentru ancheta pe tema subvențiilor, a îndemnat la cooperare și a făcut lobby în mai multe state. În prezent, vehiculele produse din China au taxe vamale de 10%.

Aceste noi taxe vamale ar trebui impuse din data de 4 iulie, dar există multă opoziție la nivelul UE, fiindcă multe țări vor să-și crească relațiile comerciale cu China și vor să atragă mari companii auto chineze pentru a deschide uzine de mașini, de baterii sau de diverse componente auto.

Citește și