Compania de Investiții Rutiere, înființată acum cinci ani și responsabilă pentru proiecte mari de autostrăzi, devine funcțională. Cătălin Drulă anunță angajări

  • Cătălin Drulă caută specialiști pentru construcția de autostrăzi
  • Compania de Investiții Rutiere, înființată acum cinci ani, devine funcțională
  • Compania se va ocupa doar cu implementarea marilor proiecte de infrastructură
  • CNAIR se va ocupa doar de întreținerea drumurilor

Ce a început Cioloș, termină Cîțu. La aproape cinci ani de la înființare, Compania de Investiții Rutiere devine funcțională, anunță Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Parlamentul a adoptat legea noii companii iar Drulă anunță public că Guvernul face angajări pentru noua instituție.

„Sursa de finanțare va fi o cotă parte din veniturile realizate prin rovinietă. Fac un apel către toți profesioniștii să se alăture echipei noastre. Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/director general/director financiar)”, a anunțat Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.

Știrile din 2016 despre înființarea acestei companii vorbeau despre salarii mari. Un director ajungea să câștige 36.000 de lei brut, pe lună. Dacă ne uităm la cifre, misiunea noii companii e modestă pentru 2021, cel puțin la autostrăzi. O estimare realistă arată că în acest an vor fi gata cel mult 35 de kilometri.

România se „laudă” azi cu 86.000 de kilometri de drumuri, dintre care autostrăzi doar 889 km, un timid 5%. Anul trecut au fost daţi în folosinţă mai putin de 26 km de autostradă.

Ionuț Ciurea de la Asocițaia Pro Infrastructura: „Temerea noastră e să nu fie doar o companie făcută care să sporească birocrația și să mai pună niște probleme pe lângă cele pe care le avem deja. Ideea este ca această companie nouă să se ocupe de proiectele de care compania actuală, CNAIR, nu se poate ocupa. Compania asta actuală nu mai este nereformabilă, e total nefuncțională, dacă ne uităm la investiții.”

„Compania actuală are tot ce înseamnă licitații în derulare, nu știu cum vor fi transferate la compania nouă. Sunt foarte multe semne de întrebare. Rămâne să vedem cum va fi opreaționalizată compania.”