• Constructorul auto occidental cel mai expus la piața rusă a raportat venituri mai mici în primul trimestru din cauza războiului din Ucraina și a penuriei de semiconductori, parțial compensate de prețurile mai mari și de creșterea vânzărilor de vehicule electrice (VE), anunță Reuters.
  • Grupul, care produce și vehicule sub mărcile Dacia și Lada, a declarat, vineri, că veniturile sale au scăzut cu 2,7% față de anul precedent, la 9,748 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari). Excluzând activitățile Avtovaz și Renault Rusia, acestea au scăzut cu 1,1%, la 8,9 miliarde de euro.
  • Luna trecută, Renault a anunțat că își va suspenda operațiunile la uzina sa din Moscova, în timp ce evaluează opțiunile privind participația sa majoritară la Avtovaz, producătorul auto nr. 1 din Rusia.

Renault, constructorul auto occidental cel mai expus la piața rusă, a raportat venituri mai mici în primul trimestru din cauza războiului din Ucraina și a penuriei de semiconductori, parțial compensate de prețurile mai mari și de creșterea vânzărilor de vehicule electrice (VE), anunță Reuters.

Grupul, care produce și vehicule sub mărcile Dacia și Lada, a declarat, vineri, că veniturile sale au scăzut cu 2,7% față de anul precedent, la 9,748 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari). Excluzând activitățile Avtovaz și Renault Rusia, acestea au scăzut cu 1,1%, la 8,9 miliarde de euro.

Luna trecută, Renault a anunțat că își va suspenda operațiunile la uzina sa din Moscova, în timp ce evaluează opțiunile privind participația sa majoritară la Avtovaz, producătorul auto nr. 1 din Rusia.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Vineri, constructorul auto francez a declarat că discuțiile cu Avtovaz privind viitorul operațiunilor din Rusia sunt „în curs de desfășurare și fac progrese”.

Scăderea veniturilor a urmat unui declin de 17% al vânzărilor de vehicule ale Renault față de primul trimestru din 2021, la 552.000 de vehicule, cele mai mici vânzări trimestriale din timpul perioadei de vârf a crizei financiare globale din 2009.

Compania a declarat că vânzările sale de vehicule complet electrice și hibride au crescut cu 13% și au reprezentat 36% din vânzări. Renault a precizat că prețurile sale au crescut cu 5,6% față de primul trimestru din 2021, în condițiile în care producătorul auto urmărește vânzări de mașini mai profitabile.

Într-o notă pentru clienți, analiștii J.P. Morgan au descris acest lucru ca fiind un „trimestru puternic” pentru Renault.

„Renault continuă să își respecte politica de prețuri și de raționalizare a modelelor, iar rezultatul de astăzi vine ca un alt pas în direcția corectă”, au scris aceștia.

Potrivit cifrelor din industrie, numărul de vehicule noi înmatriculate în Uniunea Europeană, Marea Britanie și Asociația Europeană a Liberului Schimb (AELS) a scăzut cu aproape 11% în primul trimestru, din cauza întreruperilor din lanțul de aprovizionare, care au fost agravate și mai mult de conflictul din Ucraina.

Penuria de cipuri, alimentată de pandemie și utilizată în toate domeniile, de la senzori de frână și servodirecție la sisteme de divertisment, a forțat producătorii de automobile din întreaga lume să reducă sau să suspende producția, ceea ce a dus la creșterea prețurilor vehiculelor noi și second-hand, pe fondul unei cereri solide din partea consumatorilor.

Criza mondială a semiconductorilor va reduce producția de automobile planificată de Renault cu 300.000 de vehicule în 2022, în principal în prima jumătate a anului, a precizat compania.

La sfârșitul lunii martie, portofoliul de comenzi al companiei atinsese un maxim al ultimilor 15 ani, de 3,9 luni de vânzări.

Renault a avansat planurile de divizare a afacerilor sale cu vehicule electrice și cu combustie, în timp ce își recuperează decalajul față de rivali precum Tesla și Volkswagen și își revizuiește afacerile din Rusia, pe fondul sancțiunilor occidentale de amploare.

Renault și-a confirmat perspectivele financiare prezentate în luna martie privind o marjă operațională pentru întregul an 2022 de aproximativ 3% și a declarat că va oferi o actualizare mai detaliată a obiectivelor și strategiei sale în cursul acestui an.

„Într-un mediu de piață grav perturbat de conflictul din Ucraina, criza semiconductorilor și inflație, Grupul Renault își continuă redresarea și accelerează implementarea strategiei sale”, a declarat Thierry Piéton, șeful financiar al Renault, într-un comunicat.