• Companiile tehnologice cu milioane de utilizatori europeni sau care activează în cel puțin două sectoare vor fi clasificate drept gardieni online.
  • Acestea vor fi supuse noilor reguli dure ale UE, care au ca scop limitarea puterii lor.
  • Declarațiile au fost făcute joi, potrivit Reuters.

Criteriile care definesc gardienii online care controlează accesul la persoane, servicii și informații se așteaptă să aducă atingere unității Alphabet: Google, Facebook, Apple și Amazon.

Criteriile vor fi stabilite în baza Legii piețelor digitale (DMA) pe care comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, o va prezenta pe 15 decembrie.

Pot fi încă schimbări din cauza discuțiilor în curs de desfășurare la Comisia Europeană, au spus oamenii. Propunerea DMA a înregistrat multiple modificări în ultimele luni ca răspuns la îngrijorări juridice și cereri conflictuale din cadrul executivului UE.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

„Va fi o listă destul de scurtă de gardieni”, a spus unul dintre oameni, adăugând că vor fi utilizate criterii numerice.

Unul dintre criteriile pentru un gatekeeper (gardian al Internetului) va fi numărul său de utilizatori individuali sau de afaceri la nivel paneuropean, au spus oamenii.

Cota de piață este un criteriu mai puțin important, deoarece este un concept de concurență, în timp ce DMA se va baza pe regulile pieței interne ale UE, au spus ei.

O companie care desfășoară activități în cel puțin două domenii, de exemplu căutarea sau publicitatea online, va fi, de asemenea, considerată ca fiind un astfel de gardian.

Companiile dominante active doar pe o singură platformă pot fi supuse DMA în urma unei analize calitative a Comisiei, au spus acestea.

Consiliul de control al Comisiei de reglementare, care efectuează verificări de adecvare a politicilor și legilor sale, a dat joi undă verde principiilor DMA după un raport negativ anterior, au spus oamenii.

Anunțul de săptămâna viitoare se așteaptă să genereze lobby intens făcut de către giganții tehnologici americani, care au declarat că noile reguli ar trebui să fie proporționale, echilibrate și să nu împiedice inovația pe piețele digitale.

Cu toate acestea, legislația propusă poate fi diminuată în urma negocierilor cu țările UE și cu Parlamentul European în următoarele luni înainte de a putea fi adoptată.