De la Mărul lui Newton la nucile de Ciugud. Dragoș Gal: „Am avut credința de nezdruncinat că se poate face performanță și în România!”

  • Dragoș Dumitru Gal: „Educația este cheia tuturor problemelor în opinia mea”
  • Dragoș Dumitru Gal: „Ca peste tot în economia românească, avem un deficit de forță de muncă pe care încercăm să-l suplinim prin digitalizarea multor procese din interiorul companiilor”
  • Dragoș Dumitru Gal: „Este important să vii cu inovație, să creezi proprietate intelectuală în țară, astfel încât să generezi valoare adăugată pe care să o vinzi”

Invitat în emisiunea ,,InSecuritate”, de la Aleph News, Dragoș Dumitru Gal, director de marketing al companiei Transilvania Nuts și unul dintre unul dintre tinerii de succes din promoția 2021 ai Forbes România – „30 sub 30”, vorbește despre lecții de viață și de business, dar și despre ingredientele care transformă o afacere într-una de succes.

Dacă pentru alte companii pandemia a însemnat un regres economic, pentru Transilvania Nuts lucrurile au stat exact invers. Mai exact, potrivit interlocutorului lui Bogdan Nicolae, în plină pandemie compania pe care o conduce a listat ,,o serie de produse pe verticala de business-to-consumer, acoperind toată România în decurs de 6-7 luni.”

„Miezul” unei afaceri de succes


Dacă Mărul lui Newton a făcut istorie, nucile de Ciugud încep să scrie și ele o pagină importantă în lumea business-ului din România. Așadar, care este ,,miezul” unei afaceri de succes și cum și-a câștigat notorietatea localitatea Ciugud? Care sunt provocările pentru a ajunge cu o nucă, nu doar la Brăila – așa cum spune o vorbă românească – ci și pe marile piețe din America, Europa și Asia?

„Practic, compania a început exportând miez de nucă. Noi cumpărăm acest miez de nucă preponderent din România. De altfel, România fiind și un foarte puternic producător de miez de nucă la nivel mondial. Ne aflăm chiar în top zece pe acest palier și am început să exportăm miezul de nucă sub diverse forme și granularități. În curând, am introdus o nouă verticală de business: business-to-consumer, de data aceasta cu snack-uri și gustări pe bază de miez de nucă”, mărturisește Dragoș Dumitru Gal.

Dragoș Gal: ,,Este ca un fel de simbioză, aproape perfectă, între aceste două entități la nivelul localității”

,,La începutul anilor 2000, această localitate (n.r.- Ciugud) a început cu niște venituri de 15.000 de euro și o datorie cumulată de peste 100.000 de euro. La momentul actual, au depășit venituri de un milion de euro, 80% din acest venit provine din mediul de business – vorbim despre 40 de companii la nivel local, cu peste 1.000 de angajați. Și, bineînțeles, oamenii din interiorul structurilor de stat care sunt extrem de deschiși la toate inițiativele mediului privat. Este ca un fel de simbioză, aproape perfectă, între aceste două entități la nivelul localității.”

Cum a început povestea companiei Transilvania Nuts? Cât de importantă a fost atragerea de fonduri europene?

,,Este vorba de o investiție de aprox. 4 milioane de euro, din care 900 de mii de euro proveniți din fonduri europene. Este foarte important acest lucru. Peste jumătate din această valoare, deci cam 2,5 milioane de euro, este valoarea utilajelor din companie. Discutăm poate despre cea mai inovativă facilitate de producție din Centrul și Estul Europei. Procesăm în jur de 6 mii de tone de nucă anual și exportăm în peste 23 de țări … exportăm atât intra-comunitar, cât și extra-comunitar”, explică invitatul lui Bogdan Nicolae.

Vrem o țară ca afară. Ce au ei și vom avea și noi?

Dragoș Gal este din Cluj-Napoca și a absolvit programul de licență European Business Management care se desfășoară pe o perioadă de trei ani în trei țări: Danemarca, Belgia și Marea Britanie. Aici a înțeles că lucrurile nu sunt privite din perspectiva românească ,,las că merge și așa.”

Experiența străinătății și a studiilor pe care le-a urmat l-au făcut să înțeleagă mai bine și mai aplicat perspectivele unui afaceri. Fără să țină cont de părerile celor din jur, a ales să-și pună în aplicare cunoștințele în România. A crezut în șansa lui și mai ales a crezut că se poate face performanță și pe plaiurile noastre mioritice.

,,Am avut credința de nezdruncinat că se poate face performanță și în România. De ce? Pentru că în străinătate piețele sunt mult mai mature. Acolo, poate, oportunitățile sunt mai rare decât aici în țară. Aici e un spațiu de joc mult mai mare”, mărturisește Dragoș Dumitru Gal.

Sănătatea afacerii, sănătatea alimentară, sănătatea generațiilor. Ce este important de înțeles/de făcut, pentru a avea o egalitate deplină între cele trei?

,,Este important să vii cu inovație, să creezi proprietate intelectuală în țară, astfel încât să generezi valoare adăugată pe care să o vinzi. Că toată lumea se întreabă: „Bun, în România, de ce nu avem salariile ca în vestul Europei?”.  Păi, noi, ca model de țară, ne bazăm foarte mult pe exportul materiei brute și pe importul produselor cu valoare adăugată. Celebrul exemplu: vindem grâu și importăm pâine congelată. Este foarte important să generăm aici valoare adăugată și prin modalitatea asta să creștem nivelul de trai”, conchide Dragoș Gal, director marketing Transilvania Nuts.