• De săptămână viitoare se va da în folosință legătura directă dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
  • Constructorul promite că această călătorie va dura 17 minute, deși Iohannis a făcut 50 la probă
  • Viteza medie a trenurilor în România este de 70 de kilometri la oră, mult sub alte țări europene

De săptămâna viitoare, vom avea legătură directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Linia de 19,5 kilometri a costat 100 de milioane de euro, bani europeni. Președintele Iohannis a făcut proba și călătoria a durat 50 de minute.
Asta deși constructorul promite ca vom ajunge de la Gară la Aeroport
în cel mult 17 minute. Lucrările trebuia să fie gata în luna mai, la timp pentru Euro 2020.

Dar Ministerul Transporturilor a profitat de pandemie, ca să ignore termenele și a recepționat lucrările abia în decembrie. Chiar și cu inaugurarea asta, tot stăm cel mai prost din Europa la capitolul căi ferate.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Mihai Croicu, vicepreședinte Asociația Pro Infrastructură: „Per total, rețeaua românească este mult mai puțin densă decât cea din Ungaria și cu siguranță, mult mai puțin densă decât cea din Cehia sau Austria. Fără un program deștept de investiții și fără alocări mult mai mari pentru întreținerea liniilor, situația o să continue la fel. În reparații capitale și reparații curente, un minim de un miliard de lei pe an.”

La noi viteza medie e de 70 de kilometri la oră. În timpul ăsta, alți europeni circulă cu 250 de kilometri pe oră. Plus China, unde trenurile ajung la viteza de 300 de kilometri pe oră.