Deși s-a scurs aproape o lună din 2021, România încă nu are buget. Ce se întâmplă în acest caz

România nu are încă buget. Guvernul, cel responsabil cu astfel de probleme, n-a rezolvat problema cifrelor, dar ne-a arătat în ultima săptămână că o face pas cu pas.

România funcționează pe bugetul anului trecut și așteaptă un semn salvator de la președintele Iohannis. La el se uită premierul Cîțu și ministrul de finanțe Nazare, care au fost de două ori la Cotroceni în două zile. Asta deși tot din direcția lor auzim că epoca jupânului care dă binecuvântarea a apus. Ne amintim de poza lui Liviu Dragnea „cu cifrele pe masă”. Le dicta bugetul subalternilor.

Preşedintele României poate consulta Guvernul cu privire la probleme urgente şi de importanţă deosebită, potrivit Articolului 86 din Constituția României.

Președintele Iohannis are de partea sa un articol din Constituție care spune că poate consulta guvernul pe probleme urgente și importante.

Preşedintele României poate lua parte la şedintele Guvernului în care se dezbat probleme de interes naţional privind politica externă, apărarea țării, asigurarea ordinii publice şi, la cererea primului-ministru, în alte situaţii.

Preşedintele României prezidează şedințele Guvernului la care participă. Atunci când merge la ședințele guvernului, la Palatul Victoria, este cel care prezidează. N-a fost cazul de la instalarea lui Florin Cîțu. Vorbim practic despre un centru de putere informal. Președintele conduce, dar nu complet asumat. Când asta o făceau „ceilalți” era încălcarea legilor, astăzi e normalitate.

Exit mobile version