• 61% din drumurile României au durata de serviciu depășită
  • Ministerul Transporturilor a bugetat 671 mil. RON anul acesta
  • Banii, pentru întreținerea drumurilor naționale și autostrăzilor
  • Suma, de câteva ori mai mică decât anul trecut
  • CNAIR are în întreținere 17.000 km drumuri
  • România, 96 decese la milionul de locuitori pe șosele
  • În Suedia mor 26 oameni la milionul de locuitori în accidente
  • Cele mai periculoase drumuri: DN1, DN2 și DN6

Drumurile noastre poate se vor repara vreodată. Și nu vom mai vedea atâtea accidente.

Plecăm puțin la drum pe drumurile României. Și aflăm că mai bine de jumătate dintre ele, 61% mai exact, au durata de serviciu depășită. Sunt practic drumuri peticite și răspeticite pentru a putea fi circulate.

Ministerul Transporturilor a bugetat 671 de milioane de lei pentru întreținerea a 17 mii de kilometri, 22% din cât ar fi nevoie, arată documentele publicate de ministerul condus de Cătălin Drulă.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Prea puțin pentru a aduce drumurile României la standardele anului 2021. Și pentru a le face cât de cât mai sigure. Eurostat ne plasează în continuare la coada Europei când vine vorba de siguranța pe șosele. Spune și care sunt cele mai periculoase de la noi.

Când vine vorba de medie, România are 96 de morți la milionul de locuitori. În timp ce Suedia are doar 26, iar media Uniunii stă la 51 de morți la milionul de locuitori.

Nu doar starea drumurilor este de vină pentru accidente, ci și agresivitatea ori neatenția șoferilor, arată Asociația Psihotrafic. Semnalează că supraviețuitorii accidentelor au nevoie de mult timp de consiliere psihologică pentru a trece peste eveniment.