• Metroul din Drumul Taberei ar fi trebuit să fie finalizat în anul 2015
  • De atunci şi până în prezent, la conducerea Ministerului Transporturilor s-au succedat 17 miniştri
  • Este prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție

UPDATE 12:45 Când va pleca primul tren cu călători?

Andreea Olteanu, corespondent Aleph News: „Fix acum ajung si oficialii, primul tren cu călători va pleca la 13:30, momentan oficialii vor face o plimbare cu metroul până atunci, de menționat că este unul din cele mai scumpe proiecte de infrastructura urbană din țară și prima linie de metrou construită de la 0 după revoluție”

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

UPDATE 12:00 După 17 miniştri, 8 directori Metrorex şi 5 ani de întârzieri, magistrala M5 e în sfârșit deschisă.

ANUL 2012

În anul 2012, după ce au sfinţit cele două cârtiţe, Metrorex şi Astaldi anunţau începerea săpăturilor, cu ajutorul utilajelor TBM (Tunnel Boring Machine), şi comparau această tehnologie cu cea folosită la săptărurile pentru Canalul Mânecii. Primele săptăruri s-au făcut în anul următor, în 2013.

ANUL 2013

Primele întârzieri la metroul Drumul Taberei au fost anunţate în decembrie 2013 de către premierul de la acea vreme, Victor Ponta, care spunea că Magistrala 5 urma să fie inaugurată în 2016, cu un an întârziere.

ANUL 2014

În ciuda faptului că lucrările mergeau în „pas de melc”, Metrorex a vrut să cumpere 51 de trenuri pentru Magistrala 5 încă din anul 2014, trenuri care ar fi ruginit până în prezent.

Contractul ar fi avut o valoare de aproape 500 de milioane de euro, însă, licitaţia a fost anulată de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

ANUL 2015

La sfârşutul lui 2015, după ce italineii de la Astaldi spuneau că „săpături s-au făcut şi pe sub Colosseum din Roma”, o cârtiţă folosită pentru tunelurile de la Eroilor „a ieşit afară”, iar carosabilul de la Eroilor s-a surpat. Sute de metri cubi de apă şi nisip au ajuns direct în şantierul de sub pământ.

ANUL 2017

În 2017, călătorii erau amăgiţi din nou că vor putea circula pe secţiunea de metrou Valea Ialomiţei – Eroilor începând cu semestrul al doilea al anului 2018, potrivit declaraţiilor făcute atunci de Marin Aldea, director Metrorex.

ANUL 2018

Proaspăt demis de la conducerea Metrorex, Dumitru Şodolescu, promitea în decembrie 2018 că lucrările la Magistrala 5 vor fi finalizate în primul trimestru din 2019.

ANUL 2019

Anul trecut, în aprilie, Metrorex a lansat din nou licitaţia pentru achiziţia a 13 trenuri noi, pentru Magistrala 5.

Tot în luna aprilie, ministrul Răzvan Cuc anunţa că urma să semneze contractul de automatizare pentru Magistrala 5 de metrou şi promitea că întreg procesul va fi finalizat până la finele acestui.

În ciuda promisiunilor făcute de fostul director, Dumitru Şodolescu, şi de ministrul Răzvan Cuc, şeful sindicatului de la metrou, Ion Rădoi, îşi exprima îndoiala în ceea ce priveşte inaugurarea metroului la sfârşitul anului.

ANUL 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor se deschide începând de marţi, 15 septembrie, cu cinci ani întârziere.


Lucrările la Magistrala 5, Drumul Taberei – Eroilor, au luat sfârșit, după ani buni de așteptare. Multora nu ne vine să credem, așa că dacă vrei să vezi cu ochii tăi, colega mea Andreea îți spune când se deschid stațiile.

Andreea Burnar, corespondent Aleph News: „Inaugurarea cu presa la care vor participa premierul, dar și ministrul Transporturilor va avea loc la ora 12, iar călătorii vor putea intra în stații și vor putea circula cu metroul după 13:30. Locuitorii așteaptă inaugurarea mai bine de 9 ani. Lucrările au început în 2011. Urmând a fi finalizate în 2015.”

Valoarea totală a proiectului: 3,4 miliarde de lei

Lungime: 7,2 km

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor – Râul Doamnei,

Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon

Termen de finalizare (inițial): 2015 pentru structură

Promisiune de punere în funcțiune: 2015-2016