Elevii care au avut SARS COV-2, stigmatizați de colegi. Cum interpretează copiii această boală

  • Virusul a provocat în rândul elevilor o anxietate acută dar și fobie
  • Această fobie a dus la înlăturarea perosanelor din grup
  • Foarte mulți elevi nu au curajul să se ducă la psihologul școlii care e și profesor

Coronavirusul are un efect nebănuit la copii. Cei care au fost bolnavi s-au confruntat cu prejudecățile colegilor, la școală.

Din păcate coronavirusul i-a făcut pe unii copii să își schimbe atitudinea făță de cei care au avut simptomele acestui virus. Adriana este elevă în clasa a VIII. A mărturisit că prietenii ei o ocoleau, cu toate că ei nu îi ziceau verde în față că nu vor să iasă cu ea.

Cum interpretează copiii această boală?

Atât în rândul copiilor, cât și în rândul adulților pandemia a fost ceva nou, diferit și greu de înțeles.

Psihologul Răzvan Iordache consideră că majoritatea copiiilor au fost mult mai predispuși să înțeleagă greșit problema generată de infectarea cu un virus necunoscut, un virus care s-a instalat în rândul acestora ca o anxietate, o fobie accentuată.

Această fobie s-a restrâns din păcate asupra colegilor de clasă și a luat forma unor etichetări. Dacă înainte de pandemie, un adult sau un copil, la școală sau la grădiniță strănuta, toată lumea îi zicea „Sănătate!”, acum reacția celorlalți este respingerea.

Deși copiii marginalizați ar trebui să se adreseze unui specialist, foarte muțti elevi nu au mers la psihologul școlii pentru că îl aveau și profesor la clasă.