• Noi imagini de pe șantierul podului de la Brăila au fost publicate
  • Pilonii prind contur, iar construcția acestora avansează cu 2 metri în fiecare zi
  • Podul suspendat peste Dunăre este cel mai mare construit în România după Revoluție și va fi gata la sfârșitul lui 2021

Se muncește la foc continuu pe șantierul noului pod suspendat peste Dunăare de la Brăila. Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a făcut publice mai multe poze cu stadiul lucrărilor.

„Ridicarea pilonilor podului peste Dunăre avansează aproape 2 metri, în fiecare zi. Turnarea pilonilor se face în sistem continuu. Sistemul de cofrare este ghidat prin laser și permite turnarea continuă a pilonilor astfel încât se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7. În paralel, se lucrează și la cele două blocuri de ancorare ale podului”, a scris secretarul de stat pe Facebook.

Podul suspendat peste Dunăre este cel mai mare construit în România după Revoluție. Acesta va avea 2 kilometri, iar proiectul presupune construirea a 23 de kilometri de drum expres care să conecteze podul.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

De asemenea, podul va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

Lucrările la pod au început în decembrie 2018 şi ar trebui finalizate până la sfârşitul anului 2021. Va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.