- 63% dintre francezi sprijină boicotul produselor americane, dar doar o treime îl aplică.
- Brand-uri ca McDonald’s, Tesla, Coca-Cola, Apple și Nike sunt vizate.
- Tinerii spun că nu-și permit să boicoteze brand-urile, deși susțin cauza.
Pe fondul taxelor comerciale impuse de administrația Trump, tot mai mulți francezi aleg să boicoteze produsele americane. Potrivit unui sondaj Ifop, publicat de cotidianul Libération, 63% dintre francezi susțin ideea unui boicot, iar 33% afirmă că deja evită brandurile americane.
Advertisment
Printre cele mai vizate: McDonald’s, Coca-Cola, Tesla, KFC, Starbucks, X (fostul Twitter), Apple, Nike, Microsoft, Airbnb, Tripadvisor și Converse.
Hashtag-ul #BoycottUSA a devenit un simbol al nemulțumirii colective față de politica externă a SUA. Cercetătorii vorbesc despre un colaps istoric al imaginii Americii în Franța, una dintre cele mai importante piețe europene pentru brandurile americane.
Recomandări
Totuși, în practică, realitatea este mai complexă. Pe bulevardele pariziene, restaurantele fast-food americane sunt încă pline.
„Înțeleg ideea boicotului, dar e un lux. Ca elevi, nu avem opțiuni ieftine”, spune Jade, un adolescent de 15 ani.
Citește și
- SONDAJ. Peste jumătate dintre europeni îl consideră pe Trump un „dușman al Europei”. Ce părere au românii despre Președintele SUA
- Amazon vrea să-ți transforme galeria foto în magazin online. Noua funcție recunoaște obiecte din poze și îți arată produse similare pe care să le cumperi
- La cine sunt cei mai mulţi bani? Peste 86.000 de români bogaţi au depozite mari la bănci, peste plafonul garantat de 100.000 de euro, cumulând echivalentul a 18 mld. euro, adică un sfert din totalul depozitelor populației