Guvernul francez nu este de acord cu vânzarea Carrefour. Câte miliarde au pus pe masă canadienii de la Couche-Tard

Sursa foto: Profimedia
  • Oferta canadienilor de a cumpăra întregul lanţ francez de magazine Carrefour s-a lovit deja de rezistenţa guvernului francez.
  • Carrefour şi alţi retaileri au înregistrat o creştere abruptă a cererii în timpul celor mai dure restricţii de circulaţie.
  • „Din acest punct de vedere, ideea de a vinde Carrefour către un competitor străin – nu este ceva cu care sunt de acord”, a transmis Bruno Le Maire.

Guvernul francez nu este de acord cu vânzarea Carrefour, după ce canadienii de la Couche-Tard au pus pe masă 20 de miliarde de dolari.

Oferta canadienilor de la Alimentation Couche-Tard de a cumpăra întregul lanţ francez de magazine Carrefour s-a lovit deja de rezistenţa guvernului francez, ceea ce pune sub semnul întrebării întreaga tranzacţie, potrivit Bloomberg, citat de ZF.

Pandemia a demonstrat cât de important este pentru ţările lumii să controleze aibă control asupra distribuţiei alimentelor, a subliniat Bruno Le Maire, ministrul Finanţelor din Franţa.

Carrefour şi alţi retaileri au înregistrat o creştere abruptă a cererii în timpul celor mai dure restricţii de circulaţie, întrucât consumatorii au golit complet unele rafturi, precum cele cu făină.

„Din acest punct de vedere, ideea de a vinde Carrefour către un competitor străin – nu este ceva cu care sunt de acord”, a transmis Bruno Le Maire, într-o discuţie cu televiziunea France 5.

Acţiunile Carrefour înregistrează o scădere de peste 5% pe bursa din Paris.

În timp ce guvernul are puterea de a bloca în mod oficial această preluare, comentariile ar putea indica, de fapt, că oficialii vor să pună anumite condiţii.

Declaraţiile lui Le Maire ar putea reprezenta „mai degrabă dorinţa de a fi invitaţi la masa negocierilor, în opinia noastră”, a notat Clement Genelot, analist în cadrul Bryan Garnier & Co. El a subliniat că cele două companii nu se suprapun ca activitate.

Gigantul canadian Couche-Tard s-a concentrat până acum pe magazine de proximitate şi benzinării, nu pe supermarket-uri. Compania a construit pas cu pas un imperiu prin achiziia unor competitori mai mici, mai întâi în Canada, înainte de a intra în SUA în 2001 şi în Europa în 2012.

Recent, compania s-a concentrat pe planurile de dezvoltare pentru regiunile SUA şi Asia Pacific, unde a încercat să cumpere Caltex Australia, înainte de a revizui această tranzacţie din cauza pandemiei.

O tranzacţie cu Carrefour ar aduce o prezenţă extinsă pentru canadieni în Europa, în contextul în care Carrefour operează peste 2.800 de supermarket-uri şi 703 hypermarket-uri. De asemenea, ar aduce o prezenţă mai mare şi în America Latină, întrucât francezii au magazine în Argentina şi Brazilia.

Grupul Carrefour are circa 320.000 de angajaţi la nivel global şi este cel mai mare angajator privat din Franţa. Retailerul genrează circa jumătate din vânzări în piaţa din Franţa, o ţară pentru care preluările cu capital străin ale unor companii-cheie nu este privită cu ochi buni.