Infrastructura pentru biciclete din București, o simplă promisiune electorală. Capitala are doar 16 kilometri de piste funcționale

  • Paris are 650 de km de piste, cu tot cu cele temporare făcute în pandemie.
  • În București sunt 16 km de piste pentru biciclete, dar nu toate pot fi folosite.
  • România e pe locul 8, la nivel european în clasamentul producătorilor de biciclete.

Pandemia ne-a făcut să alegem din ce în ce mai des, ca mijloc de transport, bicicleta. E mai ieftin și mai sigur în fața virusului. Dar cât de simplu este să mergi cu bicicleta pe pistele din România?

„Dacă alte orașe din întreaga lume au folosit perioada de carantină pentru a extinde rețeaua de piste de biciclete, în București nu s-a întâmplat. Au rămas doar promisiuni. Milano de exemplu a transformat 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor în zone pietonale și pentru bicicliști. Parisul, care are deja 370 de kilometri de piste, a mai înființat unele temporare și a ajuns la aproximativ 650 de kilometri de piste. În București avem 16 km de piste pentru biciclete, teoretic terminate”, a transmis Alice Stroescu, corespondent Aleph News.

România, locul 8 în topul producătorilor de biciclete

„Cele mai lungi piste de biciclete le găsim pe Splaiul Independenței cu 3.35 de km și pe Șoseaua Giurgiului cu 2.74 de km. La polul opus avem Bulevardul Decebal care are doar 300 de de metri de pistă de biciclete și Victoriei 2 cu 500 de metri. Cu toate astea, multe dintre ele pot fi utilizate doar pe hârtie, pentru că în realitate sunt ori prea înguste, ori făcute de mântuială și nesigure”, a adăugat Alice Stroescu.

„Deși nu ne descurcăm cu pistele, în 2019 au fost produse 1.2 milioane de biciclete în România, dintr-un total de 11,4 milioane de biciclete produse în Europa. Avem în țară 14 companii active în industria de biciclete care au în total aproape 2.400 de salariaţi”, a conchis corespondentul Aleph News.