Istvan Jakab, șeful reprezentanței Comisiei Europene în România, spune ce face greșit România în PNRR. Cum ar putea obține banii pentru autostrăzi

  • Istvan Jakab: „CE înțelege nevoia României pentru autostrăzi”.
  • Jakab: „Autostrada spre Moldova sperăm să ajungă în PNRR”.
  • Șeful C.E. la București: „Implementarea proiectelor a fost o problemă”.

România va lua cu siguranță 29,2 miliarde de euro prin PNRR de la Uniunea Europeană pentru că banii o așteaptă. Ce trebuie să facă România mai bine? Spune șeful reprezentanței Comisiei Europene în România.

„Eu cred că o să fie bani pentru autostrăzi, numai că autoritățile trebuie să adauge niște detalii pentru proiectele respective pentru că o caracteristică importantă a PNRR este că trebuie implementate proiectele până în 2026. 2026 este ultima plată.

Deci practic este nevoie de un segment de autostradă care este bine pregătit, care se poate lansa, licitație, contractare și după aia implementare, ca să fie sigur că plata se face până în 2026”, a declarat Istvan Jakab, șeful reprezentanței Comisiei Europene în România.

Istvan Jakab, șeful reprezentanței Comisiei Europene în România: „Unde s-a greșit? Cred că sistemul instituțional sau capacitatea administrativă”

Cât de bine au pregătit românii proiectele pentru absorția banilor europeni, în condițiile în care alții au performat la acest capitol: afli tot de la șeful Comisiei Europene în România.

„Unde s-a greșit? Cred că sistemul instituțional sau capacitatea administrativă. Poate câteodată s-a complicat un pic prea mult: procedurile, documentele necesare, implementarea și așa mai departe.

Poate altădată, într-adevăr, unele instituții care erau implicate în proiecte mai mari au avut o capacitate mai redusă de pregătire a acelor proiecte și de implementare a lor. Autoritățile române trebuie să înțeleagă că aici se poate numai îmbunătăți”, a mai spus Istvan Jakab.

Mai multe vești de la șeful reprezentanței Comisiei Europene în România vei descoperi astăzi, de la ora 20.00, de la Aleph News, în emisiunea OFF/ON THE RECORD.