• 30 miliarde euro pentru Programul Național de Redresare și Reziliență
  • Iohannis: „Pachet bugetar de 80 miliarde pentru următorii 9 ani”
  • 6.4 miliarde euro pentru 662 kilometri de autostrăzi și drumuri expres
  • 4 miliarde euro pentru 318 kilometri de cale ferată
  • 2.8 miliarde euro pentru linii de metrou în București

662 de kilometri de autostrăzi au răsărit în România. Deocamdată în Power Point-ul președintelui Iohannis, cu promisiunea cu numele pompos de Planul Național de Redresare și Reziliență că vom putea merge pe aceste drumuri cât de curând.

Vorbim despre 30 de miliarde de euro care vor merge în infrastructura rutieră și sanitară. 80 de miliarde în 9 ani – bani de la UE – promite președintele. Se felicită pe el pentru obținerea fondurilor.

„În urma unor negocieri intense și complicate la reuniunea Consiliului Europei din luna iulie, am reușit să obțin un pachet bugetar de circa 80 de miliarde de euro. Este o oportunitate istorică pentru România“, spune Klaus Iohannis.

Iată și cum au împărțit președintele și guvernul banii de la UE:

  • autostrăzi și drumuri expres – 662 kilometri cu 6.4 miliarde de euro
  • drumuri de conectivitate pentru stimularea investițiilor – 636 kilometri pentru 2.3 miliarde
  • linii de cale ferată modernizate cu 4 miliarde
  • linii de metrou în București și Cluj Napoca tot pentru 4 miliarde.
  • Planul Național de Redresare și Reziliență:

Investiții în unități sanitare noi și modernizări – 10 unități – 1,25 miliarde euro
Investiții în domeniul cardiologic – 19 unități – 0,35 miliarde euro
Investiții în domeniul oncologic – 15 unități – 0,19 miliarde euro
Investiții în depozite echipament medical – 0,19 miliarde euro
Digitalizarea serviciilor de sănătate publică – 0,15 miliarde euro

Le urmează investițiile destinate sănătății. 2 miliarde pentru spitale noi și modernizări ale celor vechi.

Planul vorbește și despre alocări de bani pentru combaterea schimbărilor climatice. Din cele 30 de miliarde, 14 sunt fonduri nerambursabile. Restul, împrumuturi cu dobânzi avantajoase.

La final, România ar trebui să arate fix așa cum o vezi. O mie de kilometri de autostrăzi, mai puține întârzieri pe calea ferată și drumul București – Iași în 3 ore. Rămâne doar să vedem cât va dura drumul de la Power Point la realitate.

Recomandări

UCRAINA POATE LOVI RUSIA
ÎNCEPE G20 LA RIO
CINE A FOST BELA KAROLYI?
ȘTII UNDE AU ERUPT VULCANII?
UNDE FACI REVELIONUL?
FOODSERVICE FOR YOU