- Investiţa în linia de cale ferată a costat aproximativ 400 de milioane de lei
- Acest tren circulă o dată la 50 de minute, iar călătoria durează 17 minute
- Poți să mergi cu el în decembrie, cel mai devreme
Trenul care leagă aeroportul Otopeni de Gara de Nord este testat astăzi. Poți să mergi cu el în decembrie, cel mai devreme
Ruta ar putea fi dată în folosință din 12 decembrie, spune ministrul Transporturilor. Investiţa în linia de cale ferată a costat aproximativ 400 de milioane de lei. CFR Infrastructură va oferi un singur tren celor care aleg să meargă astfel la aeroport. Deşi este cel mai nou tren din România, acesta are o vechime de 15 ani.
Klaus Iohannis, Ludovic Orban și Lucian Bode testează azi trenul pe ruta Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda. Ministrul Transporturilor Lucian Bode a declarat în urmă cu o săptămână că linia de cale ferată Gara de Nod-Aeroportul Otopeni ar putea fi dată în folosință în 12 decembrie, odată cu noul mers al trenurilor. Acesta crede că distanța dintre Gara de Nord și Aeroport va fi parcursă în 15-17 minute, din 12 decembrie.
Acestă linie de tren trebuia să fie gata în iunie 2020 pentru Campionatul European de Fotbal Euro 2020, însă au amânat termenul pentru luna august. Nici în luna august nu a fost dată în folosință, din cauza exproprierilor, spun constructorii.
Gică Popescu a susţinut realizare liniei de cale ferată de la început şi crede că mai bine va fi terminată mai târziu, decât niciodată.
Gică Popescu, fost jucător de fotbal şi preşedinte al FC Viitorul: „Am fost singura persoană publică care şi-a asumat construirea acestui proiect şi a crezut în el. (…) Contează când se mai termină? Important este că se termină şi-l vom avea pentru EURO2020. Dacă-l terminăm în decembrie sau în ianuarie care-i diferenţa?”