Un lanț rusesc de sushi își cere scuze că a folosit un om de culoare într-o reclamă după ce a fost atacat de extremiști

Sursa Foto: Hepta
  • Pe rețelele sale de socializare, YobiDoyobi, cu sediul în Krasnoyarsk, Siberia, a folosit o imagine cu un om de culoare înconjurat de femei.
  • În opinia lui Konstantin Zimen, unul dintre co-fondatori, brandul a fost vizat de o mișcare naționalistă.
  • ”Statul Masculin”, o grupare ultranaționalistă de ură, a fost cea care a organizat campania contra lanțului rusesc de sushi.
  • Sâmbătă, societatea a retras reclama și și-a cerut scuze consumatorilor.

În urma unei furtuni de amenințări și critici, o companie rusească de sushi și-a cerut scuze pentru o reclamă în care apare un tip de culoare înconjurat de femei albe. Campania pe rețelele de socializare a fost demarată pe 14 august de YobiDoyobi, o companie cu sediul în Krasnoyarsk, Siberia, și a atras ura unei organizații ultranaționaliste care promovează ura, scrie dailymail.

Reclama includea o imagine cu bărbatul de culoare mâncând sushi înconjurat de trei tinere femei albe. Ca răspuns, o formațiune ultranaționalistă de ură numită ”Statul Masculin” a lansat o campanie împotriva lui Yobidoyobi și a co-fondatorului său Konstantin Zimen.

Fondatorul companiei susține că a primit amenințări

Potrivit The Moscow Times, co-fondatorul Yobidoyobi, Konstantin Zimen, a declarat că el și compania sa au primit amenințări și hărțuiri ca urmare a fotografiei. Acesta pretinde că Vladislav Pozdnyakov, liderul mișcării naționaliste anti-femeie ”Statul Masculin”, a răspândit anunțul pe rețelele de socializare și amenință firma rusească de sushi cu recenzii negative.

Acesta a adăugat că: „Adepții lui Pozdnyakov au pledat pentru «acțiuni reale» la adresa mărcii noastre. Ei publică pe profilurile de socializare ale femeilor care au apărut în reclamă și scriu comentarii negative pe toate site-urile de recenzii, hărți online, App Store, Google Play”.

Cu toate că, compania a declarat că nu va ceda în fața criticilor, reclama a fost ștearsă sâmbătă, iar pe paginile sale de socializare au fost postate scuze. „În numele întregii companii, dorim să ne cerem scuze pentru că am jignit publicul cu fotografiile noastre. Am eliminat tot conținutul care a provocat această agitație”, a transmis firma pe Instagram. Acest lucru vine după ce o companie alimentară rusă a stârnit indignare prin eliminarea unei reclame care înfățișa o familie de lesbiene, iar apoi și-a cerut scuze pentru „greșeala” lor.

De ce suferă acum compania „VkusVill” după postarea reclamei?

VkusVill, o companie de produse alimentare sănătoase, a primit laude timpurii pentru că a încălcat reglementările anti-LGBT ale Kremlinului, care interzic difuzarea de „propagandă” gay către tineri.

Reclama, care a apărut pe site-ul web al companiei, înfățișa patru doamne așezate la o masă, cu sloganul ”Rețete pentru fericirea familiei”. Cu toate acestea, abordarea de marketing a VkusVill s-a întors în mod catastrofal când firma a retras imaginea și și-a cerut scuze pentru că și-a rănit consumatorii și clienții.

Firma rusească de sushi a precizat pe Instagram că: „A fost un articol aici care a rănit sentimentele multor clienți, angajați, parteneri și furnizori ai noștri. Regretăm că acest lucru s-a întâmplat și considerăm că această publicație este o greșeală a noastră, o manifestare a neprofesionalismului unor angajați”.

Inițial, Zimen spusese că numărul său de telefon mobil a fost dezvăluit pe o rețea de socializare, el explicând că „acum mă sună și îmi trimit constant mesaje cu amenințări, înregistrându-mi telefonul pe zeci de site-uri”.

Extremiștii își îndeamnă adepții să facă comenzi false

„Pozdnyakov își cheamă adepții să facă comenzi false în toată Rusia (avem 65 de orașe în lanțul nostru) pentru ca noi să ‘Plătim pentru [cuvântul cu N]” și să pierdem bani. „Toate acestea sunt foarte ciudate, având în vedere că noi nici măcar nu am încercat să «promovăm agenda», ci pur și simplu am realizat vizualuri foarte standard pentru rețelele sociale”, a spus Zimen.

Feministele au fost amenințate cu violul și moartea de către organizația ”Statul Masculin”. Viziunea sa asupra lumii este descrisă drept ”patriarhat național”. Se presupune că Pozdnyakov își coordonează campania dintr-o țară din Uniunea Europeană, după ce a fost dat în urmărire de autoritățile ruse.