- Aeroportul Incheondin Coreea de Sud suferă întreruperi frecvente.
- Kim Jong Un intensifică războiul electronic.
- Navele maritime sud-coreene întâmpină dificultăți.
- Siguranța aviației este amenințată.
Armata sud-coreeană a declarat că Coreea de Nord a perturbat semnalele GPS din zonele de frontieră pentru a doua zi consecutiv sâmbătă, afectând un număr nespecificat de zboruri și operațiuni ale navelor, conform NBC News.
Escaladarea Conflictului Tehnologic
Tensiunile dintre coreenii rivali au escaladat pe măsură ce liderul nord-coreean Kim Jong Un își etalează programul nuclear și de rachete și se angajează în războaie electronice și psihologice, cum ar fi lansarea a mii de baloane pentru a arunca gunoi și pliante de propagandă împotriva Coreei de Sud în Sud.
Statul Major interarme al Coreei de Sud a declarat că operațiunile nord-coreene de manipulare a semnalelor GPS au fost detectate vineri și sâmbătă în jurul orașului Kaesong de la granița de vest și al orașului Haeju din apropiere și a precizat că activitățile au perturbat zeci de aeronave civile și mai multe nave.
Deși a avertizat aeronavele și navele din apropierea zonelor de frontieră de vest, armata Coreei de Sud nu a specificat modul în care Coreea de Nord a interferat cu semnalele GPS și nu a detaliat amploarea perturbărilor.
„Îndemnăm Coreea de Nord să înceteze imediat provocările de interferență GPS și avertizăm ferm că va fi trasă la răspundere pe deplin pentru orice consecințe rezultate”, au declarat șefii de stat major ai armatei sudice.
Riscurile asupra infrastructurii
Întreruperile semnalului GPS și campaniile cu baloane ale Coreei de Nord evidențiază vulnerabilitatea Aeroportului Internațional Incheon din Coreea de Sud, principala sa poartă de transport, a scris recent analistul Sukjoon Yoon pe site-ul 38 North, axat pe Coreea de Nord.
Aeroportul, care transportă anual 56 de milioane de persoane și 3,6 milioane de tone de marfă, se află la mai puțin de 100 de kilometri de Coreea de Nord.
„Până în prezent nu au avut loc incidente aviatice majore, dar interferențele GPS pot pune în pericol companiile aeriene comerciale care zboară în condiții de vizibilitate redusă și reprezintă o încălcare a convențiilor internaționale privind siguranța navigației”, a scris Yoon. El a spus că, în 2024, baloanele de gunoi nord-coreene au oprit operațiunile de pe pista aeroportului de 12 ori diferite, pentru un total de 265 de minute.
Oficialii sud-coreeni susțin că activitățile nord-coreene de perturbare a semnalelor GPS din regiunile de la granița de vest au crescut în momentul în care țara a început să lanseze baloane cu gunoi spre Sud la sfârșitul lunii mai, pe care Nordul le-a descris drept represalii împotriva activiștilor civili sud-coreeni care lansau pliante de propagandă împotriva Coreei de Nord peste graniță.