Marea Britanie: Armata este pregătită să intervină în cazul crizei de combustibil

Sursa Foto: Hepta
  • Este a patra zi de cozi interminabile și de închidere a pompelor de combustibil din Regatul Unit.
  • Șoferii au intrat în panică și au început să cumpere benzină în mod haotic cauzând o criză în întreg regatul.
  • După o a patra zi de cozi interminabile și de închidere a pompelor din Regatul Unit, armata este pregătită să ajute la rezolvarea problemelor de aprovizionare cu benzină.
  • Firmele producătoare de carburanți au fost exceptate temporar de la normele privind concurența.
  • A fost impusă și o limită de 30 de lire sterline pe combustibil pentru șoferi cu excepția autovehiculelor de urgență și a celor de transport.

Un număr de până la 150 de șoferi de autocisterne militare vor fi pregătiți să aprovizioneze benzinăriile care s-au epuizat din cauza panicii legate de cumpărarea rapidă de frică a șoferilor. Frica de un deficit de șoferi care să afecteze aprovizionarea cu benzină – care la rafinării este abundentă – ar fi alimentat creșterea bruscă a cererii de combustibil, anunță BBC.

Potrivit secretarului transporturilor, Grant Shapps, există „semne timide” de stabilizare în benzinării, iar cozile de așteptare vor începe să reflecte acest lucru în zilele următoare.

Grant Shapps a precizat: „Odată ce ne vom întoarce cu toții la obiceiurile noastre normale de cumpărare… cu atât mai repede vom reveni la normalitate.”

În opinia Asociației Benzinarilor din Regatul Unit, ar exista unele semne că numărul automobiliștilor care vizitează benzinăriile este în scădere treptată.

Conform datelor anecdotice, unele stații de benzină care au înregistrat o creștere de 500% a numărului de vizitatori sâmbăta, în comparație cu cele obișnuite, înregistrează în prezent o creștere de aproximativ 40% a numărului de vizitatori.

Este o criză de șoferi de camioane

Se estimează că este nevoie de peste 100.000 de conducători de camioane în Regatul Unit, generând probleme pentru o serie de afaceri, inclusiv pentru furnizorii de alimente și supermarketuri, în ultimele luni.

Potrivit guvernului, oamenii care cumpără benzină fără niciun motiv au provocat cozi lungi la numeroase stații de alimentare, iar în anumite zone combustibilul s-a epuizat.

Cu toate acestea, după ce mai mulți lucrători au raportat că nu au putut ajunge la locul de muncă din cauza dificultăților de aprovizionare, există tot mai multe solicitări pentru ca personalul critic, cum ar fi profesioniștii din domeniul sănătății și al asistenței sociale, să aibă acces prioritar la benzina disponibilă.

Șoferi militari pentru a face față crizei

Decizia de a pune armata în așteptare a fost o „acțiune logică și prudentă”, potrivit secretarului pentru afaceri Kwasi Kwarteng. Acesta a adăugat că, în cazul în care va fi nevoie de trupe, acestea vor „dota temporar sistemul de aprovizionare cu o capacitate suplimentară” pentru a ușura presiunea generată de creșterea cererii de benzină.

Potrivit BBC, 75 de șoferi militari sunt inițial în așteptare, iar alți 75 sunt pe drum dacă va fi necesar. Este nevoie de până la cinci zile de instruire specializată pentru a le finaliza.

În plus, guvernul britanic a aprobat o prelungire a permiselor de conducere speciale care le permit șoferilor să livreze produse precum benzina.

Vize de urgență pentru șoferii de camioane

Firmele producătoare de carburanți au fost exceptate temporar de la normele privind concurența, ceea ce le permite să colaboreze pentru a concentra aprovizionarea în locurile cele mai vulnerabile.

5.000 de șoferi străini de cisterne de benzină și de camioane alimentare, precum și 5.500 de lucrători din sectorul avicol vor primi vize temporare până în ajunul Crăciunului. Aproape un milion de șoferi de vehicule grele de marfă instruiți sunt îndemnați să se întoarcă în industrie, iar 3.000 de noi recruți sunt programați să urmeze cursuri scurte și intense de conducere.

De unde a pornit criza?

Penuria de șoferi de camion a fost cauzată de o serie de factori, precum Brexit, pandemia, nivelul de salarizare și îmbătrânirea forței de muncă.

Având în vedere birocrația sporită la frontieră și impactul pe care aceasta l-a avut asupra veniturilor lor, mulți șoferi europeni s-au întors în țările lor de origine sau au ales să lucreze în străinătate la ieșirea Regatului Unit din UE.

Mulți șoferi străini au fost forțați să se întoarcă acasă ca urmare a epidemiei, ceea ce a dus la o întârziere masivă a examinărilor pentru șoferii de vehicule grele. În națiuni ale UE, precum Germania și Polonia, au fost raportate, de asemenea, penurii de șoferi.