Merită România portofoliul Educație și Competențe de la Comisia Europeană? Conform PISA, 40% dintre elevii români de 15 ani sunt consideraţi analfabeţi funcţional

România primește portofoliul Educație și Competențe la Comisia Europeană, o sarcină majoră pentru o țară care se confruntă cu grave deficiențe educaționale.

În timp ce 40% dintre elevii români de 15 ani sunt analfabeți funcțional, guvernul român va gestiona unul dintre cele mai mari bugete UE, de 235 miliarde euro.

Această numire scoate în evidență contrastul dintre ambițiile europene și realitatea învățământului românesc.

Cum ajunge o ţară precum România, care tratează cu dispreţ învăţământul, să deţină tocmai un portofoliu legat tocmai de învăţământ?

„Pentru că, în general, Uniunea Europeană dă acest portofoliu tocmai țărilor cu probleme. Anul trecut, spre exemplu, am văzut că acest portofoliu a fost deținut de Bulgaria. A venit o țară cu probleme similare a României. 

Dar aici, cumva, trebuie evidențiat dorința de a schimba și îmbunătății sistemul și, cumva, corupția din sistem. Pentru că, în România, spre exemplu, noi avem o problemă structurală. Noi avem un politic infiltrat în învățământ, iar politicul nu ar trebui să aibă ce căuta în învățământ. 

Și, având în vedere că noi avem această corupție, această infiltrare, este, cumva, împotriva naturii, împotriva firii, împotriva tot ce înseamnă Uniunea Europeană ca o țară, precum România, să dețină un astfel de portofoliu”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor ZF, pentru Aleph News.

Există o soluție rapidă pentru îmbunătățirea educației în România?

„Ca să corectezi ceva, în primul rând, trebuie să recunoști acea problemă. Pe când noi, cumva, acceptăm această situație.

Noi dacă o acceptăm și pentru noi este normal ca directorul să fie membru de partid, inspectorul să dea cu sărutmâna la partid, nu se poate rezolva ceva”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor ZF, pentru Aleph News.

Exit mobile version