- CEO-ul CrowdStrike: „Ne pare nespus de rău. Pana ar putea dura ceva timp”.
- Kurtz spune că problemele globale au fost cauzate de o actualizare defectuoasă a conținutului.
- Kurtz: „Nu a fost un atac cibernetic”.
Problema Microsoft se prefigurează deja a fi una dintre cele mai mari întreruperi IT din istorie, afectând nenumărate întreprinderi şi persoane din întreaga lume.
Mii de zboruri au fost afectate și la fel și sistemele IT care folosesc Microsoft, de la bănci, la supermarketuri.
Este un exemplu clar al modului în care o modificare tehnică minoră poate provoca pagube pe scară largă.
Cel mai grav a fost afectat sistemul aerian din SUA, dar și în Europa, situația a fost destul de neagră din acest punct de vedere. Doar pe aeroportul din Budapesta s-au înregistrat 133 de întârzieri și 16 zboruri au fost anulate din cauza acestui blocaj mondial.
Sunt curse de la Euro Wings, Ryan Air, Wizz Air și Turkish care au anunțat că fie au întârzieri, fie au anulat zboruri, iar mii de călători au trebuit să-și petreacă timpul în aeroporturi.
Aseară, cursa Wizz Air Budapesta- București, programată pentru 19:15, nu a început îmbarcarea, iar Wizz Air a trimis pasagerilor cupoane pentru magazinele de la aeroport, însă la acea oră, erau închise. De asemenea, zboruri din București către destinații din Europa au fost anulate sau au avut întârzieri.
Ieri după-amiază, erau anulate 3 zboruri de pe București Otopeni.
Sunt întârzieri de ore întregi către destinații din Europa și chiar și mai mari către zborurile spre SUA.
Cei de la Microsoft au spus că fac lucrări penru a rezolva această pană, însă vor dura destul de mult.
CEO-ul CrowdStrike a spus că s-ar putea reveni la normal în următoarele zile, sistemele vor fi reparate, dar nu se știe concret când. A negat în mod cert că ar fi fost un atac cibernetic. Spune că ar fi fost doar o problemă la actualizarea de conținut.