• Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă: Metroul spre aeroport nu e rentabil
  • Drulă: Investiţia de 700 de milioane de euro nu s-ar justifica
  • Drulă: Densitatea zonei este cea mai mică din Bucureşti

„Metroul spre aeroport nu decolează. Nu e rentabil”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Investiţia de 700 de milioane de euro nu s-ar justifica în condițiile în care linia de metrou ar traversa o zonă cu cea mai mică densitate a populației din Bucureşti.

„Densitatea zonei de la Tokio la aeroportul Otopeni este cea mai mică din București, de interior, sunt păduri acolo. Toate aceste lucruri ridică semne de întrebare aupra fezabilității. O linie de metrou nu costă doar construcția ei, costă operarea foarte mult. Linia deschisă în Drumul Taberei ne costă 175 de milioane pe an. Recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție și cred că trebuie să investim cu cap”, a explicat ministrul Transporturilor.

Ministrul Drulă a dezminţit şi informaţia apărută ieri în Economica.net, cum că metroul de Băneasa este proiectat de un consorțiu ruso-turc.

Recomandări

P.E. LUPTĂ CONTRA TRAFICULUI DE FIINȚE UMANE
OPTIMUS VA FI UN ROBOT „SENSIBIL”
LE FACEM FAȚĂ?
PRAFUL SAHARIAN ACOPERĂ GRECIA
CE ALEGE ZUCKERBERG ÎN MODĂ
CONGRESUL DĂ 95 MLD. PENTRU UCRAINA - ISRAEL - TAIWAN

„Există o lege românească, inițiată și de mine ca ministru, care la licitațiile la care nu s-au depus încă oferte, pentru că o lege nu poate fi retroactivă, permite numai asocieri formate din ofertanți sau țări cu care UE are acorduri. Spre exemplu, Rusia sau China nu intră în această categorie. Aici, ofertele sunt depuse mai demult, dar nu există încă un câștigător desemnat, de abia este în faza de evaluare financiară”, a precizat ministrul Drulă.