• SS Mesaba a fost torpilat de un submarin german la șase ani după scufundarea Titanicului.
  • Operatorul radio al lui Californian a oprit apoi sistemul pentru noapte și s-a retras în cabina sa.
  • Titanicul a pornit în călătoria sa inaugurală cu multă fanfară pe 10 aprilie 1912.

Înainte ca Titanicul să lovească un aisberg și să se scufunde pe fundul Oceanului Atlantic în aprilie 1912, operatorii de radio ai navei au primit mai multe mesaje de avertizare cu privire la aisberguri, gheață și gheață de la alte șase nave din regiune.

Acum, cercetătorii de la Universitatea Bangor au identificat epava uneia dintre aceste nave în Marea Irlandei: SS Mesaba, care s-a scufundat în 1918 după ce a fost torpilată de un submarin german. Este una dintre cele 273 de nave cartografiate și identificate în cea mai mare parte în acea regiune de 7.500 de mile pătrate, cu ajutorul unei tehnici de ultimă generație numită sonar multibeam.

Printre alte facilități, la bord se afla un nou sistem de telegraf fără fir, oferit de Marconi International Marine Communication Company, capabil să transmită semnale radio pe o rază de 563 de kilometri. Deși scopul său era în principal de a trimite așa-numitele marconigrame pentru cei mai bogați pasageri de primă clasă ai navei, operatorii Jack Phillips și Harold Bride se ocupau, de asemenea, de orice mesaj de la alte nave – în special de rapoartele meteorologice și avertismentele privind gheața.

Recomandări

CUM STĂM LA SPERANȚA LA VIAȚĂ
CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
COPIII ROMÂNI, AFECTAȚI DE BOLI PSIHICE
O NOUĂ MISIUNE NASA
FRANȚA ÎȘI RECUPEREAZĂ RECORDUL MONDIAL
CE PROGRAM ARE MUSK

Phillips și Bride au primit avertismente de gheață de la alte nave toată ziua de 14 aprilie, începând cu ora 9 dimineața cu rapoarte de bergs și growlers și gheață de câmp de la RMS Caronia. Mai târziu în aceeași zi, RMS Baltic a avertizat că o navă grecească a raportat iceberguri în trecere și cantități mari de gheață. Căpitanul Edward Smith a acuzat primirea ambelor mesaje și, ca răspuns, a schimbat cursul puțin mai la sud, dar nu a redus viteza navei.

SS Amerika a raportat trecerea a două aisberguri mari, în timp ce SS Californian a trimis mesaje referitoare la trei aisberguri mari”, iar Mesaba a trimis un mesaj în care raporta o mare cantitate de gheață groasă și un număr mare de aisberguri mari. De asemenea, gheață de câmp.