• MAE l-a convocat pe ambasadorul ucrainean la Bucureşti.
  • Autorităţile române vor sa ia acordul pentru a merge pe canalul Bâstroe să verifice lucrările ucrainenilor, anunţă premierul Nicolae Ciucă.
  • El spune că autorităţile de la Bucureşti ar putea sesiza Comisia Europeană.

„Astăzi (luni – n.r.) la Ministerul de Externe va fi prezent ambasadorul Ucrainei. I se va solicita ca în perioada următoare autorităţile române să primească aprobare pentru verificarea lucrărilor”, spune Nicolae Ciucă.

Premierul precizează că este vorba de realizarea unor lucrări care au impact asupra mediului Deltei Dunării. „În acest moment daţi-ne voie să verificăm şi să confirmăm aceste date. Niciuna dintre instituţii nu poate să confirme aceste date. Până când nu ajungem pe canal să putem să verificăm şi să executăm măsurătorile de adâncime… (…) Întreţinerea e pentru 3,5 metri. Ce depăşeşte această adâncime înseamnă adâncirea canalului. Pe baza măsurătorilor, atât Ministerul Mediului, cât şi celelalte instituţii vor acţiona ca atare, inclusiv prin sesizarea Comisiei Europene”, încheie Ciucă.

Întrebat despre lucrările de dragare din zona Bârstroe, Nicolae Ciucă a arătat că a discutat şi sunt mai multe instituţii care au atribuţii în a monitoriza şi verifica activitatea.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

„Am discutat cu Ministerul de Externe, am discutat cu ministerul Transporturilor. Fiecare dintre ele au datoria ca înainte de a iniţia alte demersuri decât cele care au fost făcute publice, să verifice. Motiv pentru care Ministerul de Externe este coordonat cu Ministerul Mediului şi Ministerul Transporturilor, a iniţiat notele verbale către Ambasada ucrainei la Bucureşti, a fost primit un răspuns în care se specifică faptul că au fost executate lucrări de întreţinere”, a spus şeful Executivului.

Lucrările operaţionale de dragare pe şenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulţi ani, a transmis sâmbătă Ambasada Ucrainei la Bucureşti, cu referire la lucrările de pe canalul Bâstroe.

Ambasada Ucrainei în România a făcut sâmbătă precizări, pe fondul informaţiilor vehiculate în mass-media din România cu privire la executarea de către partea ucraineană a lucrărilor de dragare operaţionale pe Dunăre.

Conform acestora, toate lucrările de dragare pe Dunăre, desfăşurate în prezent de către partea ucraineană, care sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei, sunt de natură operaţională curentă şi vizează exclusiv întreţinerea căii navigabile, adică asigurarea siguranţei navigaţiei prin menţinerea caracteristicilor tehnice actuale, precum şi eliminarea consecinţelor de colmatare naturală.

Ministrul Mediului Tánczos Barna a spus joi că Ministerul va urmări lucrările care se fac pe canalul Bâstroe şi va împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării.

„Nici legislaţia naţională a României, nici legislaţia Ucrainei nu permit desfăşurarea unor lucrări în acea zonă care să pună în pericol biodiversitatea şi ecosistemele din Delta Dunării. În ceea ce priveşte lucrările care au avut loc în zona Deltei de partea ucraineană, sunt convins că ministerele de resort vor urmări toate lucrările care vizează canalele navigabile, sunt convins că pe căile diplomatice se vor găsi soluţiile de comunicare cu partea ucraineană. Subliniez încă o dată că Ministerul Mediului va urmări aceste lucrări, va urmări procedurile bazate pe convenţiile europene şi internaţionale şi vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării”, a declarat Tánczos Barna.

Tot joi, Ministerul de Externe a precizat că a solicitat, în cursul zilei de 13 februarie, Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării transmiterea unor informaţii cât mai complete şi actualizate privind eventuale activităţi desfăşurate de partea ucraineană în sectorul „canalului de navigaţie Bâstroe” şi evaluarea instituţiei privind impactul acestora.