• Lunile de secetă și temperaturile record au îngreunat traficul fluvial pe arterele vitale din alte părți ale Europei.
  • În Serbia, autoritățile au recurs la dragare pentru a menține deschise căile de navigație pe Dunăre.
  • În luna martie, guvernul sârb a lansat o licitație pentru îndepărtarea munițiilor și a explozibililor.

Cea mai gravă secetă din ultimii ani din Europa a împins puternicul fluviu Dunăre la unul dintre cele mai scăzute niveluri din aproape un secol, expunând în apropiere de orașul port fluvial Prahovo din Serbia, în apropierea portului fluvial Prahovo, care a fost scufundat în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

Navele se numără printre sutele de nave scufundate de-a lungul Dunării de flota Germaniei naziste din Marea Neagră în 1944, în timp ce se retrăgea din fața forțelor sovietice care înaintau, și încă mai îngreunează traficul fluvial în timpul nivelului scăzut al apei.

Cu toate acestea, seceta din acest an – considerată de oamenii de știință drept o consecință a încălzirii globale – a scos la iveală peste 20 de huluburi pe o porțiune a Dunării, în apropiere de Prahovo, în estul Serbiei, multe dintre acestea conținând încă tone de muniție și explozibili și reprezentând un pericol pentru navigație.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

„Flotila germană a lăsat în urmă un mare dezastru ecologic care ne amenință pe noi, oamenii din Prahovo”, a declarat Velimir Trajilovic, 74 de ani, un pensionar din Prahovo care a scris o carte despre navele germane. Lucrătorii din industria locală de pescuit sunt, de asemenea, în pericol, inclusiv cei din România, care se află chiar peste râu.

Lunile de secetă și temperaturile record au îngreunat traficul fluvial pe arterele vitale din alte părți ale Europei, inclusiv Germania, Italia și Franța. În Serbia, autoritățile au recurs la dragare pentru a menține deschise căile de navigație pe Dunăre.

Până la Prahovo, unele dintre hulubele au îngustat secțiunea navigabilă pe această porțiune a Dunării la doar 100 de metri de la 180 de metri. împrăștiate în albia fluviului, unele dintre nave încă se mai mândresc cu turnulețe, poduri de comandă, catarge rupte și carene contorsionate, în timp ce altele zac în mare parte scufundate sub bancuri de nisip.

În luna martie, guvernul sârb a lansat o licitație pentru îndepărtarea munițiilor și a explozibililor. Costul operațiunii a fost estimat la 29 de milioane de euro.