• Măsura a fost adoptată în încercarea autorităților de la Paris de a reduce la minimum accidentele și poluarea fonică.
  • Din 2016, circa 60% din străzile capitalei au deja limitări de viteză de 30 km/h.
  • După luna august, doar principalul inel de centură din jurul Parisului, la fel ca și bulevardele și arterele cheie, vor permite viteze mai mari.
  • Primarul Parisului se confruntă cu o serie de acuzații potrivit cărora orașul a devenit mai murdar sub mandatul acestuia.

Parisul va implementa o restricție de viteză de 30 km/h pe aproape toate drumurile, spune un oficial care crede că măsura va fi valabilă până la sfârșitul lunii august. Măsura a fost adoptată în încercarea autorităților de la Paris de a reduce la minimum accidentele și poluarea fonică, „adaptând” în același timp capitala la lupta împotriva schimbărilor climatice.

Într-unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa, primarul Parisului, Anne Hidalgo, o socialistă care se gândește să candideze la alegerile prezidențiale de anul viitor, a promis să limiteze suprafața de spațiu public alocată vehiculelor. De la preluarea mandatului de către Hidalgo, în 2016, circa 60% din străzile capitalei au deja limitări de viteză de 30 km/h, iar multe altele au fost reduse la o singură bandă sau au fost alocate în totalitate pietonilor.

După luna august, doar principalul inel de centură din jurul Parisului, la fel ca și bulevardele și arterele cheie, vor permite viteze mai mari, potrivit lui David Belliard, viceprimarul Verzilor însărcinat cu transporturile. „Ideea este de a reduce spațiul ocupat de mașini, ceea ce implică reducerea vitezei acestora”, a declarat el, ceea ce face ca străzile să fie mai sigure pentru bicicliști și pietoni.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
OFICIAL, AVEM O NOUĂ STAȚIUNE
CÎRSTOIU: MANDATUL MEU E PE MASA COALIȚIEI
AL TREILEA AUR PENTRU POPOVICI
MICROSOFT LANSEAZĂ A.I. REVOLUȚIONARĂ

Hidalgo își continuă planurile de a desființa 60.000 din cele 140.000 de locuri de parcare de la nivelul străzilor din Paris. Motocicletele și scuterele, cărora li s-a permis până acum să parcheze gratuit, vor trebui să achite o taxă începând de anul viitor, când vor crește și tarifele orare pentru parcarea vehiculelor.

De anul viitor, cele mai multe mașini nu vor avea acces în districtul Paris Centru, care include primele patru districte ale capitalei și include cele două insule ale fluviului Sena, dar și micile străduțe din Marais.

Există critici care o acuză pe Hidalgo de măsuri anti-autoturisme care au dus la o congestie uriașă a traficului pentru rezidenți, precum și pentru milioanele de oameni care locuiesc în suburbii, dar care au nevoie de automobile pentru a ajunge la locul de muncă în oraș.

Primarul se confruntă, de altfel, cu o serie de acuzații potrivit cărora orașul a devenit mai murdar sub mandatul ei, după cum reiese dintr-o campanie pe rețelele de socializare care folosește hashtagul #saccageparis (Parisul distrus).

Oficialii au dezvăluit săptămâna aceasta opt etape pentru a face ordine în unul dintre cele mai vizitate orașe din lume, iar Hidalgo a promis că va crește bugetul anual pentru curățenie la un miliard de euro (1,2 miliarde de dolari) în timpul celui de-al doilea mandat al său.