- În această primăvară în Paris vor fi date în circulație taxiuri electrice care vor străbate Sena nu doar rapid, ci și silențios și ecologic.
- Chiar și Turnul Eiffel este echipat cu panouri solare, module de recoltare a apei de ploaie și două turbine eoliene silențioase.
- Clădiri celebre și multe hoteluri găzduiesc pe acoperișurile lor stupi de albine, care întrețin diversitatea plantelor din parcurile Parisului.
Parisul nu este doar cel mai vizitat oraș din Europa, dar este și pe cale să-și atingă obiectivul de a deveni cel mai verde oraș din Europa până în 2030, scrie The Independent.
Parisul a tot apărut în ultimii ani la știri grație implicării sale ecologice, de la închiderea bulevardului Champs Elysees pentru mașini în prima duminică a fiecărei luni până la punerea străzilor aglomerate, cum sunt malurile Senei, la disponibilitatea exclusivă a pietonilor.
Primarul Anne Hidalgo a făcut din pandemie o ocazie de a transforma artera Rue de Rivoli, care în mod normal este extrem de aglomerată, într-o pistă pentru bicicliști, care se adaugă celor aproape 1450 de km de piste pentru biciclete existente deja în oraș.
Spre nemulțumirea șoferilor parizieni, se creează multe rute noi prin eliminarea a aproximativ 72% din spațiile de parcare de pe străzile orașului. Deja multe locuri de parcare au fost rezervate doar mașinilor electrice și cafenelele și restaurantele au obținut permisiunea de a-și extinde terasele în zonele de parcare de pe stradă, pentru a permite oaspeților să se bucure de o masă în aer liber în timpul măsurilor restrictive din pandemie.
Transport ecologic
Pentru cei care se gândesc la mediu și aleg un mijloc de transport public, există RATP, aplicația de transport public din Paris, care nu numai că le spune utilizatorilor unde să urce și în ce autobuz pentru a ajunge unde doresc, dar le oferă și o comparație a diferitelor posibile trasee, cu metroul, cu autobuzul, cu bicicleta sau pe jos, în funcție de consumul de CO2, oferindu-le călătorilor ocazia de a face cea mai rezonabilă alegere.
În curând însă va exista o modalitate și mai bună de deplasare prin Paris: taxiurile electrice, pe apă, SeaBubbles. Acestea urmează să fie lansate în această primăvară, oferind o modalitate rapidă, silențioasă și ecologică de a străbate în cel mai scurt timp Parisul, pe Sena, de la Notre Dame până la Turnul Eiffel.
Chiar și Turnul Eiffel poartă pecetea energiei regenerabile. O privire atentă poate observa printre stâlpii metalici panouri solare, module de recoltare a apei de ploaie și două turbine eoliene silențioase, ascunse în cadrul structurii, care produc anual aproximativ 10.000 kWh de energie regenerabilă.
Stupi pe acoperișuri
Parisul mai are însă și alte surprize de ingeniozitate „verde”. În timp ce te plimbi de-a lungul Senei de la Turnul Eiffel spre Île de la Cité, treci de cupola de aur a Domului Invalizilor, care adăpostește mormântul lui Napoleon și Muzeul d’Orsay. Ambele clădiri au pe acoperiș stupi de albine.
Regulile stricte din Franța împotriva pesticidelor și prezența stupilor întrețin diversitatea plantelor din parcurile Parisului, care s-a dovedit a fi un paradis pentru albine, spre deosebire de restul Franței, unde numărul lor este în declin.
Multe hoteluri din Paris au și stupi pe acoperiș, care contribuie și la binele mediului, dar totodată permite și hotelurilor să folosească recolta de miere în restaurantele și chiar și în spa-urile lor.
Traficul și poluarea
În vederea rezolvării binecunoscutei probleme a Parisului, legate de smog, din ce în ce mai multe spații mari, cum ar fi Champs Elysees și Place de la Concorde, sunt fie închise, fie traficul este limitat și sunt cedate pietonilor și bicicliștilor.
Porțiunea dintre Trocadero și Turnul Eiffel urmează să fie transformată într-un parc, iar viitoarele Jocuri Olimpice din 2024 vor fi cele mai „verzi” din istorie.
Cultura plină de viață a cafenelelor din Paris se transformă și ea. Nu numai că paiele și tacâmurile din plastic sunt interzise începând din luna ianuarie acestui an, dar și încălzitoarele de exterior vor fi interzise după terminarea pandemiei.