• Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, începe lucrările la Planșeul Unirii fără avize.
  • Nicușor Dan refuză autorizația de urgență, invocând lipsa expertizelor tehnice.
  • Băluță susține că traficul rutier sau piertonal nu va fi afectat.
  • Finanțarea proiectului provine din programul guvernamental Anghel Saligny.
  • Există controverse asupra competenței Primăriei Sectorului 3 de a emite autorizații în această zonă.

Saga Planșeului Unirii continuă. În rolurile principale Daniel Băluță, primarul sectorului 4 și edilul Capitalei, Nicușor Dan. Și s-a lăsat cu scandal.

Primarul Sectorului 4 a început lucrările la planșeu, deși nu are avizele și autorizațiile de la Primăria Generală, ci de la Sectorul 3. Asta după ce în urmă cu două săptămâni anunța că se retrage din proiect.

Nicușor Dan a răbufnit și s-a dus să demoleze gardurile montate de Băluță, însă s-a lovit de Poliția Locală a Sectorului 4, care a sunat la 112.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Mofturile unui primar care vrea să ia niște bani înainte să ia avizele necesare”, acuză primarul Capitalei.
Nici vorbă de așa ceva, se apără Băluță: „doar punem în siguranţă centrul Bucureştiului”, spune acesta.

Cum poate Băluță să înceapă reparațiile dacă nu are încă toate avizele și cum vor fi afectați bucureștenii?

„E destul de clar că în momentul ăsta nu există legalitate. Sunt mai multe elemente în direcția asta. E, din păcate, doar un cerc electoral în momentul respectiv.

Este, din păcate, un subiect foarte important care trebuie dezbătut așa cum trebuie. Trebuia să fie deja reparat, mă refer la caseta râului Dâmbovita, care nu este doar pe amplasamentul unde dorește Băluță să intervină în momentul ăsta. 

Deci avizele trebuie obținute de la metro, de la apele române pe partea de Dâmbovita, pe partea de mediu, de la cei care au utilități în zonă, pentru că nu poți să intri și să sapi acolo după bunul plac.

Sunt mulți care o să fie afectați. Ceva trebuie făcut acolo, dar trebuie făcut cu cap, cu bani. Pentru că banii, deocamdată, nu prea înțelegem exact de unde o să vină”, a declarat Ionuț Ciurea, director pro infrastructura, pentru Aleph News.

Care sunt mizele proiectului de 867 de milioane de lei?

„Toate instituțiile care sunt implicate, care au infrastructura asta, sunt implicate în această procedură de avizare și trebuie consultate și trebuie să se obțină acele avize. Primarul spune că partea unde a intervenit este ori la sectorul 3, ori la sectorul 4. Asta este portița prin care s-a autorizat circul ăsta ieftin. 

Dar nu contează, în primul și în primul rând, de cine aparține terenul respectiv. Ci ce instituții, companii și așa mai departe, au în acel perimetru, pe acel teren, utilități și infrastructură. Și dacă tu faci o lucrare de orice natură, care afectează infrastructura existentă, a acelor instituții, companii și entități, trebuie să obții avizul lor. 

E, din păcate, în momentul ăsta doar un circ politic. Trebuie să înțelegem, noi am mai spus, planșeul trebuie reparat. Trebuia reparat de vreo 10-15-20 de ani, de fapt. Cam de atunci a ieșit așa, nu vorbesc de perioada de garanții. Practic, betonul respectiv nu ține 200 de ani, are și el un termen de expirare.

E o întreagă discuție, cât de bun a fost în momentul în care a fost pus și așa mai departe. Și toată lumea e de acord că acolo trebuie să intervină. Dar nu așa, trebuie să intervină cu cap, cu toate avizele, cu o finanțare asigurată. Nu doar așa, din vârful pixului, că intră pe programul respectiv și gata. 

Dăm aproape 800-900 de milioane de lei doar pentru planșeul unirii. Sigur, trebuie la un moment dat să dăm banii ăștia. Dar hai să ne apucăm în momentul în care avem cum trebuie pregătit acest proiect”, a declarat Ionuț Ciurea, director pro infrastructura, pentru Aleph News.

Citește și