• STS: Portalul web de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale Covid a fost lansat.
  • Cei care vor dori un certificat pentru a călători în siguranță pe timpul pandemiei de COVID-19 vor avea la dispoziție, începând de joi, 1 iulie, platforma certificat-covid.gov.ro.

UPDATE 8.15 După mai multe ore în care nu a funcționat, platforma care elibează certificatul verde digital a devenit funcțională, în jurul orei 8.15, joi dimineața. Dacă și tu ai încercat să îți descarci certificatul, astăzi, în ziua lansării, ai primit, până acum, un mesaj sec: „403 Forbidden”. Platforma pusă la dispoziție de STS ar fi trebuit să poată fi accesată de la miezul nopții.


Portalul de pe care cetăţenii români sau străini îşi pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie, anunţă reprezentanţii STS.

Potrivit STS, specialiştii care au dezvoltat sistemul informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenţă a Guvernului României.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA
C.E. INVESTIGHEAZĂ CHINA
CE ESTE DUREREA CRONICĂ

Reprezentanţii STS au câteva precizări pentru persoanele care intenţionează să-şi descarce certificatul COVID.

„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinţilor. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcţie de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa şi vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât şi prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanţii STS.

Pentru informaţii privind emiterea şi utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obţinut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcţiei de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Cum poate fi obținut certificatul Covid:

  1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
  2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
  3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
  4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
  5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
  6. În funcție de categorie, se completează:
  • Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
  • Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
  • Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
  1. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
  2. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

În platformă poți vedea toate certificatele emise de pe acel cont de email în secțiunea certificate și le poți descărca PDF pentru a le putea tipări. Certificatul se poate utiliza fizic sau de pe telefon.

Pentru certificatele emise în baza vaccinării, aplicația permite generarea unui cod QR chiar dacă ai primit o singură doză pentru tipurile de vaccin care presupun și rapel.

La trecerea frontierei, certificatul va fi considerat valabil numai dacă au trecut 10 zile de la administrarea schemei complete de vaccinare.